16-2'9, maandag, dag 8
7.30 AM
Uitgeslapen, luisterend naar de mp3. Onze Franse kamergenoten verhuisden naar een andere kamer, waardoor er enkele bedden vrij waren. Klokslag 7.32 AM gaat de deur open en begroet ik de nieuweling, een Zweed deze keer.
Ik nuttig wat later mijn laatste ontbijt in Sydney. De plannen voor vandaag: 'Sydney Aquarium'. Inmiddels zijn de andere leggen bedden ingenomen.
Joke en ik gaan even langs de bank en meeten de anderen aan de aquarium. Jah, mooi maar vissen zijn ook maar vissen, ook hier in Australie (zou de mijjnen eigenlijk nog leven?). De zon toont zich van zijn beste kant dus het moment om de nieuwelingen mee te nemen naar de stad. Als echte kenners gaan we, langs de Opera House, naar de Botanic Gardens. Er was opeens weer regen dus huiswaarts keren was de beste optie. De rest van de namiddag vertoefden we opnieuw met de kamergenoten – een leuke bende is het.
Joke en ik legden de laatste hand aan de voorbereidingen voor de trip naar Adelaide en die van Adelaide naar Alice Springs. Avondactiviteit: kaarten met de kamergenoten. Het was kaas- en wijnavond in de hostel, waarbij voornamelijk de 'goon' (goedkope wijn uit van die dozen) soldaat werd gemaakt. Er werden weddenschappen tussen de Hollandse en de Zweed, die er net een tocht van 33u had opzitten, gesloten: nachtje doorsteken... Het was snel duidelijk wie dat zou winnen.
Ook niet onbelangrijk voor ons was het herorganiseren en opnieuw in- en uitpakken van de rugzak. Conclusie: veel te veel kleren mee! Dit weet ik alvast voor de volgende trip.
We zeiden 'slaapwel, salut en tot de volgende' en vielen snel in slaap.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten