27-02-’09, vrijdag, dag 19
Voor het eerst in een week kunnen we nog eens uitslapen (nou, zo lang is dat nu ook wel niet geleden). Voor lunchtijd boeken we onze hostel in Brisbane (Backpackers Resort), voorlopig voor 3 nachten. Marijn ontmoette gisteren iemand die aan gratis Australian footballkaarten (ALF) kon geraken, iets wat we niet lieten liggen.
We zwemmen ’s namiddags in ‘the milk-pool’ (wit van de zonnecrème) en eten ’s avonds een lekkere pasta à la Marijn (spinazie, champignons, roomsausje). Met zijn 6’n trekken we richting stadion. Er zijn heel veel abo’s te bespeuren en de drankgeur is ook niet ver af.
We kennen de regels van het spel niet maar juichen voor elk punt dat gemaakt word. ‘OH!’, ‘AAAHH!’, ‘HA’-klanken weergalmen in het stadion. Een familie (half blank, half abo) legt het spel wat uit en de kleinen weet me te zeggen ‘that that player Brody is’ (‘hole this ball’). Na 3 maal 20 minuten houden we het voor bekeken en gaan we voor het laatste naar Toddy’s waar de anderen zijn. Een laatste afscheid, de laatste foto’s.
De match is net gedaan wanneer we Toddy’s verlaten. Dronken mensen op straat, wat relletjes her en der, politie die ons aanraadt een taxi te nemen. En goed ook, er werd goed wat afgezopen met alle fysieke gevolgen.
De andere kamergenoten zijn inmiddels weg en er is slecht 1 (van de 6 andere) bed gevuld met wat kledij. Tijdens de nacht zal die man zijn pullen komen halen zonder te slapen. Blijkbaar gebeurt dit hier meer: een kamer boeken en betalen zonder te benutten.
PS: kom je een krokodil tegen, loop dan zigzaggend weg.
--------------------------------------------------------------------
28-02-’09, zaterdag, dag 20
Om 5AM sta ik op om onze shuttle naar de airport te reserveren. Enkele uurtjes later staan we echt op, nuttigen we ons ontbijt, praten we nog wat met Ralf en Marijn.
9.45 AM vertrek naar vliegveld. Nog een laatste keer mijn vingers in Ralf’s oren steken (nu ik het niet bij Jelle kan doen, is hij het gewillige slachtoffer – citaat van Ralf: ‘jullie zijn liefde’), kus en knuffel en wuiven maar! Daag Ralf en Marijn! Tot op de Gentse Feesten 2010!
Op de airport zien we nog enkele tourgenoten die hun tocht ook verder zetten, maar ze gaan andere richtingen uit.
11.45 AM gaan de motoren van het Qantas-toestel aan en na 2u vliegen (+1 uur tijdsverschil) landen we in Brisbane. Een shuttle dienst dropt iedereen op zijn bestemming; wij zijn bij de laatste en hebben zo de stad al wat gezien. Leuk lijkt het hier wel. Volgens velen niet heel veel te doen (een surferstadje is het), dus enkele dagen hier vertoeven zal voldoende zijn.
We inspecteren onze – rommelige! – 8 persoonskamer, doen – eindelijk! – de was, checken mail en gaan op zoek naar een Coles (supermarkt). Die laatste was echter gesloten dus nuttigden we een lichte dinner in een fish en chippery. Lekker en voldaan, maar natuurlijk nog plaats voor een ijsje.
We gaan richting Southbank (zowat onze Blaarmeersen maar dan in het stad met een aangelegd strandje en zwembad – pipi van 100 kindertjes), langs Brisbane River (‘De graslei is bij ons’), en raken aan de praat met een Spanjaard. Wijselijk waren we de naam van onze hostel opeens vergeten.
We kruipen op tijd in bed, maar slapen lukt me moeilijk met die airco op mijn kop gericht.
PS: Gelukkige verjaardag Annelies.
--------------------------------------------------------------------
01-03-’09, zondag, dag 21
op een fatsoenlijk uur worden we wakker van de muziek van de Zweed. Na douche trekken we naar de Coles, die nu wel open is, voor de boodschappen.
De Hollandse van in Sydney (Tanika aka Tan) belt om te weten of ze haar trip met ons verder kan zetten. Relatiebreuk met het vriendje.
Morgen komt ze hier aan en zullen we met ons drieën verder gaan tot een onbekende bestemming.
De namiddag spenderen we aan het openbaar zwembad wat verderop. Het Southbank-zwembad is te vol gepist. De pompiers waren het aan het leegpompen.
Vanavond kijken we verder voor de komende dagen, waarschijnlijk 2 dagen Moreton Island (het 3de grootste zandeiland ter wereld). Hoe we uit Brisbane geraken… ik kan een beter antwoord geven op de vraag ‘hoe snelt groeit gras in de herfst?’ dan op deze.
Nou ja, mensen genoeg die hier ook vertrekken dus misschien kunnen we meerijden.
Een rustige avond met een telefoontje naar Jelle.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten