23-11-'09, maandag, dag 288
Op wandelverkenningstocht door suburbs (North Perth, Mount Layley, Northbridge), de parken (oa Hyde park net om de hoek) en CBD ('central business district' - ik geraak slechts tot aan de winkelstraten).
's Avonds komt de keukenprinses in me weer naar boven en bereid ik een lekkere ovenschotel.
-------------------------------------------------------------------------------------
24-11-'09, dinsdag, dag 289
Trein- en busdag. Stop 1: Subiaco (korte wandeling, weinig te doen). Stop 2: strand van Cottesloe (na een uur heb ik het er gezien - het is te warm). Stop 3: Fremantle ('Freo' - winkeltjes, exibitie over pyschiatrie, wandelen, hapje eten).
-------------------------------------------------------------------------------------
25-11'-09, woensdag, dag 290
Stadswandeling - opnieuw. Niet veel te beleven in stad zo blijkt. Gelukkig heb ik 'n goed boek waarin ik me kan verdiepen, met een hapje en drankje naast me.
's Avonds is er een couchsurfmeeting waar ik oa Amber (Canada) en Roisin (Ierland) leer kennen. Gezellig!
-------------------------------------------------------------------------------------
26-11-'09, donderdag, dag 291
Wijntour. Groep van 6 personen: 2 Canadezen (mannelijk), 3 Aussies (vrouwelijk) en ik (ultra-vrouwelijk).
Verschillende haltes gedurende de hele dag. Er wordt wijn en kaas geproefd, we eten een lekkere lunch, we drinken nog wat meer, de sfeer wordt losser, er wordt gezwansd en gezeverd.
Na de tour gaan we nog op cafe om onze dagactiviteit met plezier verder te zetten.
De Canadezen brengen me veilig thuis (ik ben geen fan van de donker) en we drinken hier met Sharon nog een fles leeg.
-------------------------------------------------------------------------------------
27-11-'09, vrijdag, dag 292
Met Rosin naar Freo markets. Niet al te groot. Maar er zijn gratis proevertjes (het voelt als een zaterdag in de Colruyt) die we met graagte opsmullen.
Amber komt ook nog even langs.
Rustige avond thuis.
-------------------------------------------------------------------------------------
28-11-'09, zaterdag, dag 293
Stadswandeling tijdens de dag.
Steffan (vriend van Sharon) pikt me 's avonds op om naar het couchsurffeestje te gaan. Dresscode: fruit en vegies. Gezien mijn beperkte mogelijkheden tot verkleden hou ik het bij een halsketting en armband van sinaasschil en bananenchips.
Leuke muziek, wijze mooie mensen, lekker eten en dito drankjes! WIJS!
Rond 4'n komen Sharon en ik terug thuis. Die dame (45+) weet hoe te feesten!
-------------------------------------------------------------------------------------
29-11-'09, zondag, dag 294
KATER! Een pilletje tegen de koppijn is noodzakelijk. Er is cappuccinofestival in de straat wat verderop, waar we een kijkje gaan nemen. Eet- en juwelenstandjes. Een waar buurtfeest! De ideale manier om een zondag door te brengen.
-------------------------------------------------------------------------------------
30-11-'09, maandag, dag 295
Rustige dag overdag, 's avonds ga ik picknicken met Tom (kerel leren kennen op feestje zaterdag) die al snel een rare vogel blijkt te zijn. De treinrit naar huis is daardoor de beste ooit.
-------------------------------------------------------------------------------------
01-12-'09, dinsdag, dag 296
Eerste officiele zomerdag, hoera! Het is echter wat bewolkt en het regent zelfs eventjes (!) dus ik blijf thuis.
Ik maak een pastasalade (lekker) en cake (heerlijk) voor morgen: picknick in Kings Park met Roisin en Patrick (couchsurfers).
-------------------------------------------------------------------------------------
02-12-'09, woensdag, dag 297
Op naar het park tegen lunchtijd. Lekker eten (Roisin's vegetarische kebabs zijn smullen en Patrick's wijn is best te pruimen), goede companie, heerlijk weertje. Knusjes!
's Avonds gaan we nog iets gaan drinken en ook Sharon komt lang. Wijze tante, die chick.
-------------------------------------------------------------------------------------
03-12-'09, donderdag, dag 298
Valies maken. Boel opruimen. Naar hostel om boel te droppen en nog wat door het stad te wandelen. Op tijd in bed, want morgen start tour 1.
Terug binnen 10 dagen.
woensdag 2 december 2009
Abonneren op:
Posts (Atom)
+2.jpg)