16-11-’09, maandag, dag 281
Damon heeft een job bij vrienden thuis. Daar check ik vluchten van en naar Thailand en probeer enkele dingen te boeken. Helaas te weinig tijd daarvoor dus hup, naar ‘t stad.
Ik bekijk wat de goedkoopste manier is naar Thailand te vliegen.
Ik bel kort met Joke en beslis om alleen verder te reizen. Te veel ergernissen op zo’n korte tijd voorspelt niet veel goeds. Terwijl ik in town slenter, hoor ik opeens mijn naam. Stomverbaasd kijk ik rond en zie ik Sam. Vrolijke Sam waar ik begin september gecouchsurfed heb. Een blok valt van mijn schouders als hij zegt dat ik enkele dagen bij hem en Timothy kan blijven om rustig ui te zoeken wat ik ga doen. Ik laat Kiwi weten dat ik alleen verder ga en voel me opeens veel beter, rustiger, meer ontspannen.
Het is een leuk weerzien met Timothy en Mika (meisje dat 2 maanden geleden hier ook al eens was) en we gaan een gezellige avond tegemoet.
-------------------------------------------------------------------------------------
17-11-’09, dinsdag, dag 282
Ik word wakker op een deftig uur, ontbijt rustig met de mannen, genieten van hun gezelschap. Sam zegt dat ik er veel meer ontspannen uitzie dan gisteren toen hij me aantrof op straat. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.
Ik trek de town in, op naar reisbureau Peterpans om mijn opties te bekijken. Een tour zal het worden, lekker handig om gewoon te ondergaan en te genieten. Met bakken informatie keer ik enkele uren huiswaarts, waar ik overheerlijke quiche maak. ‘s Avonds ga ik een pintje drinken met Sam en Stu om erna nog enkele uren opzoekingswerk ivm tours verricht.
-------------------------------------------------------------------------------------
18-11-’09, woensdag, dag 283
Een dag met veel opzoekingswerk. Een dag met beslissingen.
Hoe zullen de komende weken er uitzien?
Op een nog onbekende data vlieg ik van Cairns naar Perth. Vrijdag 4 december start de tour die me na 10 dagen terug naar Perth brengt. Maandag 14 december start de tweede tour die me de wonderen van het zuidwesten zal laten zien. Joke had er mooie verhalen van dus ik ben benieuwd. 22 december vlieg ik naar Darwin, waar ik bij Matt ga couchsurfen tot de 29ste. Die dag verlaat ik Australiƫ voor een maand en zet ik voet in Singapore. 30 december vlieg ik van Singapore naar Phuket waar het avontuur verder gaat. 27 januari verlaat ik Thailand zodat ik 28 januari terug in Sydney ben. 4 februari komt er een einde aan het hele avontuur.
's Avonds gaan Mika en ik uit, kom ik Lisette (Fraser tour) tegen en beleven we dolle tijden! Hollanders zijn de max!
----------------------------------------------------------------------------------------
19-11-'09, donderdag, dag 284
Een warme dag, prima om aan de lagoon te vertoeven met mijn kater en Lisette.
Op tijd in bed.
----------------------------------------------------------------------------------------
20-11-'09, vrijdag, dag 285
Snikheet. Met zijn allen (al dan niet tijdelijke bewoners van huize Timothy - Sam) naar de kunstgalerij. Sam en ik besluiten dat we kunst niet snappen.
Ik maak cake, er komen vrienden langs en we gaan voor enkele uurtjes naar een feestje in een winkel, waar (te) hevig gedanst wordt.
----------------------------------------------------------------------------------------
21-11-'09, zaterdag, dag 286
Heerlijk lang slapen. Rustige dag thuis, te warm om veel te doen. Terwijl ik de andere uitgaan eet ik cake en kijk ik enkele films.
----------------------------------------------------------------------------------------
22-11-'09, zondag, dag 287
Weinig te doen, buiten valies maken.
Ik bel de taxi, ruim voor de laatste keer de boel op, sluit de ramen en trek de deur achter me dicht. Daag lieverds!
5 uur durende vlucht naar Perth. Geen pretje met drie baby's rond me.
Sharon (couchsurfer die ik in Melbourne leerde kennen enkele maanden geleden) host me voor de komende dagen. We verkennen met auto de buurt zodat ik morgen mijn weg makkelijker vind. Zij moet overdag werken en kan me zodoende niet rondleiden.
Korte koffieklets en hup, bed in.
dinsdag 17 november 2009
On the road, dag 277 tem 280
12-11-’09, donderdag, dag 277
Wat was gepland? Om 9u in Byron town voor een job. Om 15-16u doorrijden naar Gold Coast om de van in orde brengen.
Hoe loopt het? Om 12u zijn we in Byron town. ERGERNIS! Om 15u heeft hij amper iets gedaan. ERGERNIS! Om 16u zegt ie dat de van vandaag niet meer gefixed kan worden. ERGERNIS! Ik verwittig Joke – opnieuw – dat we er niet vrijdag maar zaterdagavond zullen zijn.
We rijden toch nog door naar de Gold Coast en overnachten bij een vriend en ex-collega van Damon.
-------------------------------------------------------------------------------------
13-11-’09, vrijdag, dag 278
Om 8u moet de vriend van op zijn werk zijn. Eindelijk – EINDELIJK – staat Damon eens op tijd op. Terwijl de mannen werken aan de van en auto’s spendeer ik tijd op mezelf. Heerlijk om te kunnen doen waar ik zin in heb! Het is wat bewolkt dus laat ik het strand voor wat het is en ga ik uitgebreid windowshoppen.
‘s Avonds maak ik eten in de garage en rijden we door tot Gympie.
-------------------------------------------------------------------------------------
14-11-’09, zaterdag, dag 279
Enkele uren rijden naar Rockhampton, waar ik Joke zal zien! Joepie de poepie!
We rijden verkeerd maar vinden uiteindelijk de boerderij waar ze werkt, ontmoeten we de familie, dochter Jamie en baby Jack. Wat is het zo fijn om haar terug te zien na al die maanden! LEUK LEUK LEUK! We praten bij, bespreken onze Thailandplannen en genieten van lekker eten (te veel!).
Jawel, Joke en ik gaan naar Thailand. 30 december zien we elkaar daar opnieuw, vieren we nieuwjaar en reizen we voor de laatste maand samen rond. Ik kijk er al naar uit!
-------------------------------------------------------------------------------------
15-11-’09, zondag, dag 280
Tegen de middag nemen we afscheid van iedereen, zeg ik ‘tot snel Joke’ en zetten we de tocht naar Cairns in. 12 u rijden staat voor de boeg. Ik slaap, ik lees, ik denk na over al dan niet alleen verder te reizen naar het westen en laat dit Kiwi weten.
Ik lig al te ronken als we na middernacht aankomen in Cairns.
Wat was gepland? Om 9u in Byron town voor een job. Om 15-16u doorrijden naar Gold Coast om de van in orde brengen.
Hoe loopt het? Om 12u zijn we in Byron town. ERGERNIS! Om 15u heeft hij amper iets gedaan. ERGERNIS! Om 16u zegt ie dat de van vandaag niet meer gefixed kan worden. ERGERNIS! Ik verwittig Joke – opnieuw – dat we er niet vrijdag maar zaterdagavond zullen zijn.
We rijden toch nog door naar de Gold Coast en overnachten bij een vriend en ex-collega van Damon.
-------------------------------------------------------------------------------------
13-11-’09, vrijdag, dag 278
Om 8u moet de vriend van op zijn werk zijn. Eindelijk – EINDELIJK – staat Damon eens op tijd op. Terwijl de mannen werken aan de van en auto’s spendeer ik tijd op mezelf. Heerlijk om te kunnen doen waar ik zin in heb! Het is wat bewolkt dus laat ik het strand voor wat het is en ga ik uitgebreid windowshoppen.
‘s Avonds maak ik eten in de garage en rijden we door tot Gympie.
-------------------------------------------------------------------------------------
14-11-’09, zaterdag, dag 279
Enkele uren rijden naar Rockhampton, waar ik Joke zal zien! Joepie de poepie!
We rijden verkeerd maar vinden uiteindelijk de boerderij waar ze werkt, ontmoeten we de familie, dochter Jamie en baby Jack. Wat is het zo fijn om haar terug te zien na al die maanden! LEUK LEUK LEUK! We praten bij, bespreken onze Thailandplannen en genieten van lekker eten (te veel!).
Jawel, Joke en ik gaan naar Thailand. 30 december zien we elkaar daar opnieuw, vieren we nieuwjaar en reizen we voor de laatste maand samen rond. Ik kijk er al naar uit!
-------------------------------------------------------------------------------------
15-11-’09, zondag, dag 280
Tegen de middag nemen we afscheid van iedereen, zeg ik ‘tot snel Joke’ en zetten we de tocht naar Cairns in. 12 u rijden staat voor de boeg. Ik slaap, ik lees, ik denk na over al dan niet alleen verder te reizen naar het westen en laat dit Kiwi weten.
Ik lig al te ronken als we na middernacht aankomen in Cairns.
Grafton, dag 269 tem 276
04-11-’09, woensdag, dag 269
Aankomst in Grafton om 7.30, waar Damon (aka Kiwi) me opwacht. 2u durende rit naar de community. Onderweg bijkletsen en duidelijk maken hoe ik het reizen zie wat lijkt aan te sluiten bij zijn idee.
2 grieten, stoned om 10u, kuisen het huis terwijl 2 kerels de tuin opknappen. Smoren staat hoog op de to-do-list, blijkt snel. Community is afgelegen van beschaving (dichtste dorp is 45 min rijden), wonen 100-tal mensen, verspreid over 3000 are. Back to basic. Buiten douchen, buiten pissen.
Zwemmen in de rivier in namiddag, genieten van rust en natuur. Damon werkt een beetje later in de namiddag.
Lekker en veel (organisch uiteraard) eten!
-------------------------------------------------------------------------------------
05-11-’09, donderdag, dag 270
Regen. Weinig te doen, buiten opruimen, eten maken, smoren (wat anderen dan ook met plezier doen), lezen. Damon werkt enkele uren.
Reisplan opstellen: we vertrekken dinsdag vooravond naar de Gold Coast, waar ander werk op hem wacht. Woensdag komen we aan in Rockhampton, waar ik Joke terug zie. Donderdag rijden we door naar Cairns, waar ander werk op hem wacht.
Opnieuw veel eten en heerlijke desserts!
-------------------------------------------------------------------------------------
06-11-’09, vrijdag, dag 271
Er is werk, joehoe! Ik heb een bezigheid voor enkele uren, terwijl het buiten blijft regenen. Natuur staat er wel mooi op voor de vele regenval. Ik knip wiettakjes tot kleinere ‘hoopjes’. Nou ja, het is iets van werk he.
-------------------------------------------------------------------------------------
07-11-’09, zaterdag, dag 272
Vandaag een uurtje werken. Verder weinig te doen. Het blijft regenen.
Begin me te ergeren aan de luiheid van Damon. Ipv op tijd op te staan om 8u te werken en zo veel geld te verdienen, denkt hij er om 10u aan om misschien op te staan. Na 4u nietsdoen en smoren start zijn eigenlijke dag. Zijn reactie als ik dat aanhaal: ‘oh, wat is tijd? Tijd is maar tijd’. ‘Euhm… ja… en zo verdien je geld. Oei, gaat dit wel lukken om met zo iemand te reizen?’ vraag ik mezelf af.
-------------------------------------------------------------------------------------
08-11-’09, zondag, dag 273
Regen. Ziek. Lezen. Te veel eten. Verveling.
-------------------------------------------------------------------------------------
09-11-’09, maandag, dag 274
Het ziet er naaruit dat Damon’s werk niet rond raakt tegen morgen. Tiens, hoe zou dat nu komen?!
Ik denk wat mijn opties zijn als ik op mijn eentje verder ga. Zo snel mogelijk naar de beschaving is wat ik nodig heb, waar ik mensen met mijn denkwijze vind.
-------------------------------------------------------------------------------------
10-11-’09, dinsdag, dag 275
Vandaag vertrekken zit er niet in. Ergernis! Ergernis omdat ik mijn plannen moet aanpassen. Nog meer ergernis omdat het lijkt alsof het hem niet kan schelen en maar doet waar hij zin in heeft. Ik geraak niet uit de community, er zit dus niet veel anders op dan opruimen, eten maken, lezen, naar de regen kijken.
Ik verwittig Joke dat we het niet halen.
-------------------------------------------------------------------------------------
11-11-‘09, woensdag, 276
Gepland vertrekuur: 8 uur. Ik, wakker om 6u en paraat om 7u30. Hij, slapen tot 8u, blijven liggen tot 10u, smoren tot 11u. Tegen de middag verlaten we eindelijk de community.
We houden halt in Grafton, doen inkopen in de Aldi en rijden door naar Byron Bay (6 uur durende trip). We overnachten bij vrienden van Damon, die op 30min van town wonen, in de bergen.
Aankomst in Grafton om 7.30, waar Damon (aka Kiwi) me opwacht. 2u durende rit naar de community. Onderweg bijkletsen en duidelijk maken hoe ik het reizen zie wat lijkt aan te sluiten bij zijn idee.
2 grieten, stoned om 10u, kuisen het huis terwijl 2 kerels de tuin opknappen. Smoren staat hoog op de to-do-list, blijkt snel. Community is afgelegen van beschaving (dichtste dorp is 45 min rijden), wonen 100-tal mensen, verspreid over 3000 are. Back to basic. Buiten douchen, buiten pissen.
Zwemmen in de rivier in namiddag, genieten van rust en natuur. Damon werkt een beetje later in de namiddag.
Lekker en veel (organisch uiteraard) eten!
-------------------------------------------------------------------------------------
05-11-’09, donderdag, dag 270
Regen. Weinig te doen, buiten opruimen, eten maken, smoren (wat anderen dan ook met plezier doen), lezen. Damon werkt enkele uren.
Reisplan opstellen: we vertrekken dinsdag vooravond naar de Gold Coast, waar ander werk op hem wacht. Woensdag komen we aan in Rockhampton, waar ik Joke terug zie. Donderdag rijden we door naar Cairns, waar ander werk op hem wacht.
Opnieuw veel eten en heerlijke desserts!
-------------------------------------------------------------------------------------
06-11-’09, vrijdag, dag 271
Er is werk, joehoe! Ik heb een bezigheid voor enkele uren, terwijl het buiten blijft regenen. Natuur staat er wel mooi op voor de vele regenval. Ik knip wiettakjes tot kleinere ‘hoopjes’. Nou ja, het is iets van werk he.
-------------------------------------------------------------------------------------
07-11-’09, zaterdag, dag 272
Vandaag een uurtje werken. Verder weinig te doen. Het blijft regenen.
Begin me te ergeren aan de luiheid van Damon. Ipv op tijd op te staan om 8u te werken en zo veel geld te verdienen, denkt hij er om 10u aan om misschien op te staan. Na 4u nietsdoen en smoren start zijn eigenlijke dag. Zijn reactie als ik dat aanhaal: ‘oh, wat is tijd? Tijd is maar tijd’. ‘Euhm… ja… en zo verdien je geld. Oei, gaat dit wel lukken om met zo iemand te reizen?’ vraag ik mezelf af.
-------------------------------------------------------------------------------------
08-11-’09, zondag, dag 273
Regen. Ziek. Lezen. Te veel eten. Verveling.
-------------------------------------------------------------------------------------
09-11-’09, maandag, dag 274
Het ziet er naaruit dat Damon’s werk niet rond raakt tegen morgen. Tiens, hoe zou dat nu komen?!
Ik denk wat mijn opties zijn als ik op mijn eentje verder ga. Zo snel mogelijk naar de beschaving is wat ik nodig heb, waar ik mensen met mijn denkwijze vind.
-------------------------------------------------------------------------------------
10-11-’09, dinsdag, dag 275
Vandaag vertrekken zit er niet in. Ergernis! Ergernis omdat ik mijn plannen moet aanpassen. Nog meer ergernis omdat het lijkt alsof het hem niet kan schelen en maar doet waar hij zin in heeft. Ik geraak niet uit de community, er zit dus niet veel anders op dan opruimen, eten maken, lezen, naar de regen kijken.
Ik verwittig Joke dat we het niet halen.
-------------------------------------------------------------------------------------
11-11-‘09, woensdag, 276
Gepland vertrekuur: 8 uur. Ik, wakker om 6u en paraat om 7u30. Hij, slapen tot 8u, blijven liggen tot 10u, smoren tot 11u. Tegen de middag verlaten we eindelijk de community.
We houden halt in Grafton, doen inkopen in de Aldi en rijden door naar Byron Bay (6 uur durende trip). We overnachten bij vrienden van Damon, die op 30min van town wonen, in de bergen.
Abonneren op:
Posts (Atom)
+2.jpg)