Na een lange tocht met boot, bus, mini-bus en vliegtuig en een visaprobleem zijn we terug op Australische bodem. Het voelt goed om terug 'thuis' te zijn.
We hebben volop genoten van Thailand, het is er geweldig. Veel km's hebben we afgelegd met een zware vermoeidheid als gevolg. Sydney wordt dus rustig, net wat we nodig hebben.
De zon schijnt hier heerlijk, we genieten onze laaste dagen volop van Bondi Beach.
donderdag 28 januari 2010
dinsdag 12 januari 2010
Thailand, 30 december - 27 januari
Lieve vriendjes,
wegens weinig internetgebruik de komende weken geen berichten en foto's vanuit Thailand. Mails zullen - heel af en toe - verstuurd worden.
Thailand is wijs, is mooi, heeft prachtige natuur en cultuur, heeft geweldige mensen. Een glimlach staat altijd op hun gezicht en ze vinden het geweldig als we onze Thaise taalkennis bovenhalen.
De Thaien (of hoe zeg je dat?) houden van hun vogeltjes in kooitjes (die 's avonds een mooi dekentje over hun krijgen), hun honden (overal te vinden), hun koning Bumibol (Oliebol voor de vrienden), hun Budha (soms is ie dik, soms is ie mager - wat het verschil is en of er eentje is moeten we nog achterhalen).
Momenteel (dinsdag 12/01) zijn we in Chaing Rai, het noorden van Thailand en dichtbij de grens met Myanmar en Laos.
Gisteren hadden we er een heuse busrit opzitten. Eerst een busrit met het lokale vervoer van Mae Hong Son naar Chiang Mai, 'n afstand van slechts 180 km waar we 7 (ZEVEN!) uur over deden. De bus werd volgepropt met mensen en tassen, gelukkig hadden wij een zitplaats. De man naast me gebruikte me vaak als steuntje om een dutje te doen maar goed. Eens in Chiang Mai stond er ons een mini-busrit (iets comfortabeler) van 3,3 uur voor 240 km. 12 uur later kwamen we moe aan en vonden we snel een leuke slaapplaats (een verbouwde school met geweldige eigenaars: een 70 jarig koppel die vrij goed Engels kunnen - ze zijn de max!).
Morgen gaan we op een trekking door de jungle, doen we een olifantenritje en bezoeken we enkele bergvolkeren. Overmorgen verhuizen we wellicht naar Sukatan.
De afgelopen dagen zaten we in Chiang Mai (7 en 8 januari) waar we oa een Thaise kookcursus volgden (leuk!), Pai (9 januari) en Mae Hong Son (10 januari). We zijn aan het cityhoppen.
We zagen al veel tempels, veel monikken (maar raak ze als vrouw niet aan!), veel biddenden en dat zal de komende 2 weken niet veranderen.
We zijn onze mooie bruine teint hier wel aan het verliezen dus we kijken er al naar uit om in Sydney een week aan het strand te vertoeven. Ik kijk er ook al naar uit om terug naar huis te keren, Joke is iets minder enthousiast.
Tot mails!
Jolien
wegens weinig internetgebruik de komende weken geen berichten en foto's vanuit Thailand. Mails zullen - heel af en toe - verstuurd worden.
Thailand is wijs, is mooi, heeft prachtige natuur en cultuur, heeft geweldige mensen. Een glimlach staat altijd op hun gezicht en ze vinden het geweldig als we onze Thaise taalkennis bovenhalen.
De Thaien (of hoe zeg je dat?) houden van hun vogeltjes in kooitjes (die 's avonds een mooi dekentje over hun krijgen), hun honden (overal te vinden), hun koning Bumibol (Oliebol voor de vrienden), hun Budha (soms is ie dik, soms is ie mager - wat het verschil is en of er eentje is moeten we nog achterhalen).
Momenteel (dinsdag 12/01) zijn we in Chaing Rai, het noorden van Thailand en dichtbij de grens met Myanmar en Laos.
Gisteren hadden we er een heuse busrit opzitten. Eerst een busrit met het lokale vervoer van Mae Hong Son naar Chiang Mai, 'n afstand van slechts 180 km waar we 7 (ZEVEN!) uur over deden. De bus werd volgepropt met mensen en tassen, gelukkig hadden wij een zitplaats. De man naast me gebruikte me vaak als steuntje om een dutje te doen maar goed. Eens in Chiang Mai stond er ons een mini-busrit (iets comfortabeler) van 3,3 uur voor 240 km. 12 uur later kwamen we moe aan en vonden we snel een leuke slaapplaats (een verbouwde school met geweldige eigenaars: een 70 jarig koppel die vrij goed Engels kunnen - ze zijn de max!).
Morgen gaan we op een trekking door de jungle, doen we een olifantenritje en bezoeken we enkele bergvolkeren. Overmorgen verhuizen we wellicht naar Sukatan.
De afgelopen dagen zaten we in Chiang Mai (7 en 8 januari) waar we oa een Thaise kookcursus volgden (leuk!), Pai (9 januari) en Mae Hong Son (10 januari). We zijn aan het cityhoppen.
We zagen al veel tempels, veel monikken (maar raak ze als vrouw niet aan!), veel biddenden en dat zal de komende 2 weken niet veranderen.
We zijn onze mooie bruine teint hier wel aan het verliezen dus we kijken er al naar uit om in Sydney een week aan het strand te vertoeven. Ik kijk er ook al naar uit om terug naar huis te keren, Joke is iets minder enthousiast.
Tot mails!
Jolien
woensdag 6 januari 2010
Darwin, dag 317 tem 324
22-12-'-09, dinsdag, dag 317
Een dag waarbij ik met de bus naar de luchthaven ga.
Een dag waarbij ik met het vliegtuig van Perth naar Darwin ga.
Een dag waarbij ik met de auto naar Matt ga.
--------------------------------------------------------------------
23-12-'09, woensdag, dag 318
Matt (kerel waarbij ik begin september gecouchsurfed heb) kon hem vinden in het idee dat ik voor kerst naar hem kwam. Goed voor mij zodat ik kerst toch bij een vriend (of toch zoiets als een vriend) kon doorbrengen, plus het was goedkoper om via Darwin naar Thailand te vliegen ipv rechtstreeks vanuit Perth, Western Australia.
Vandaag en morgen moet hij werken, ik breng de dag dus op mezelf door. In de namiddag leer ik het slechte openbaar vervoer vanuit Bayview (de wijk waar hij woont) beter kennen, spendeer ik enkele uren in de bieb (lang leve het gratis internet!) en kom ik tot de conclusie dat Darwin echt wel niet veel voorsteld qua 'stad'. Het is eerder een uit de hand gelopen dorp.
Het is een rustige avond met tv voor mezelf en muziek voor meneer Matt.
--------------------------------------------------------------------
24-12-'09, donderdag, dag 319
Beter openbaar vervoer naar het grote winkelcentra wat verderop. Het is er heerlijk fris (airco's, je hebt het hier nodig!) maar oh zo druk. Wat een idee ook om net vandaag naar hier te komen!
's Namiddags keer ik terug naar Matts waar ik een lekker maal bereid. Erna verdwijn hij opnieuw in zijn kamer met zijn laptop en gsm. 'Nou ja, geweldig! Kerstavond alleen drinkend doorbrengen.'
Ik kom tot de vaststelling dat Matt best wel een vreemde knul kan zijn en het misschien toch niet het beste idee was om naar hier te komen. Ligt het aan mij of heeft hij precies weinig tegen me te zeggen? Waarom zegt hij geen 'merci voor het eten' nadat ik hem 3 avonden op een rij eten maak en antwoordt hij enkel 'uh-uh' als ik smakelijk zeg? Hmm... dit beloven dolle dagen te worden :-s
Later op de avond komt zijn vriend Mitch toe en met zijn drietjes gaan we een stapje zetten. Het wordt eerder een serieuze stap! Iedereen is uitgelaten en heeft iets te veel op, maar het is kerst, dan mag het. Op het feest leer ik een kerel kennen, iemand die meer te vertellen heeft dan Matt en wel 'merci' zegt wanneer het hoort ...
--------------------------------------------------------------------
25-12-'09, vrijdag, dag 320
... en zodoende spendeer ik de volgende dagen bij mijn nieuwe Aussie vrienden.
Een luie tvdag. Veel te warm om buiten te komen en een te grote kater om recht te staan. Liggend op de zetel is het.
--------------------------------------------------------------------
26-12-'09, zaterdag, dag 321
Weinig zin om naar Matt's te gaan omdat hij toch niet thuis is en mijn nieuwe buddy's toffer zijn.
Het warme weer vraagt om afkoeling. En waar vind je dat? Jawel, in de pub. Met Joel's vrienden trekken we zowat de hele dag van pub naar pub. Oh, die Aussies.
De combinatie van airco en frisse drank brengt de hoogstnodige verfrissing. Man, wat is het warm! De hemel wordt donkerder, er is een storm op komst. We hopen – tevergeefs – op een goede regenbeu en drinken een vers pintje.
Het plan om 's avonds uit te gaan laten we aan ons voorbij gaan en we houden het op een dvd-avond met enkele van hun vrienden.
--------------------------------------------------------------------
27-12-'09, zondag, dag 322
Elke zomerse zondagnamiddag trekken de Aussies op cafe en wij doen niet anders. 's Avonds te loos en te moe om nog een stapke te zetten, dus voor de verandering enkele dvd's en een barbie.
--------------------------------------------------------------------
28-12-'09, maandag, dag 323
Een enorme warme dag met enorm weinig inspanningen. Wandelen van zetel naar frigo is zowat het zwaarste dat we doen. We spelen pictonary en de meiden winnen (ik ben zo goed in dit spel!).
--------------------------------------------------------------------
29-12-'09, dinsdag, dag 324
Tijd om afscheid te nemen van mijn nieuwe Aussie vrienden en van Matt. Taxi brengt me naar de luchhaven. Vliegtuig brengt me van Darwin (waar ik kort Joke terug zie!) naar Singapore. Vliegtuig brengt enkele uren later Joke naar Singepore. Hip hoi, ons avontuur kan beginnen!
We ontmoeten elkaar in Singapore airport, waar we de nacht doorbrengen. Voordat we een goede plek opzoeken checken we de grote luchthaven en verdwalen we net niet. De nacht verloopt niet al te vlot. Nieuw aangekomen mensen en personeel passeren ons zowat de hele nacht, de muziek stopt niet, er is te veel licht. Ik voel me wat een clochard, daar onder de slaapzak. Maar na deze nacht komen goede nachten, en met deze gedachte val ik dan toch in slaap.
Een dag waarbij ik met de bus naar de luchthaven ga.
Een dag waarbij ik met het vliegtuig van Perth naar Darwin ga.
Een dag waarbij ik met de auto naar Matt ga.
--------------------------------------------------------------------
23-12-'09, woensdag, dag 318
Matt (kerel waarbij ik begin september gecouchsurfed heb) kon hem vinden in het idee dat ik voor kerst naar hem kwam. Goed voor mij zodat ik kerst toch bij een vriend (of toch zoiets als een vriend) kon doorbrengen, plus het was goedkoper om via Darwin naar Thailand te vliegen ipv rechtstreeks vanuit Perth, Western Australia.
Vandaag en morgen moet hij werken, ik breng de dag dus op mezelf door. In de namiddag leer ik het slechte openbaar vervoer vanuit Bayview (de wijk waar hij woont) beter kennen, spendeer ik enkele uren in de bieb (lang leve het gratis internet!) en kom ik tot de conclusie dat Darwin echt wel niet veel voorsteld qua 'stad'. Het is eerder een uit de hand gelopen dorp.
Het is een rustige avond met tv voor mezelf en muziek voor meneer Matt.
--------------------------------------------------------------------
24-12-'09, donderdag, dag 319
Beter openbaar vervoer naar het grote winkelcentra wat verderop. Het is er heerlijk fris (airco's, je hebt het hier nodig!) maar oh zo druk. Wat een idee ook om net vandaag naar hier te komen!
's Namiddags keer ik terug naar Matts waar ik een lekker maal bereid. Erna verdwijn hij opnieuw in zijn kamer met zijn laptop en gsm. 'Nou ja, geweldig! Kerstavond alleen drinkend doorbrengen.'
Ik kom tot de vaststelling dat Matt best wel een vreemde knul kan zijn en het misschien toch niet het beste idee was om naar hier te komen. Ligt het aan mij of heeft hij precies weinig tegen me te zeggen? Waarom zegt hij geen 'merci voor het eten' nadat ik hem 3 avonden op een rij eten maak en antwoordt hij enkel 'uh-uh' als ik smakelijk zeg? Hmm... dit beloven dolle dagen te worden :-s
Later op de avond komt zijn vriend Mitch toe en met zijn drietjes gaan we een stapje zetten. Het wordt eerder een serieuze stap! Iedereen is uitgelaten en heeft iets te veel op, maar het is kerst, dan mag het. Op het feest leer ik een kerel kennen, iemand die meer te vertellen heeft dan Matt en wel 'merci' zegt wanneer het hoort ...
--------------------------------------------------------------------
25-12-'09, vrijdag, dag 320
... en zodoende spendeer ik de volgende dagen bij mijn nieuwe Aussie vrienden.
Een luie tvdag. Veel te warm om buiten te komen en een te grote kater om recht te staan. Liggend op de zetel is het.
--------------------------------------------------------------------
26-12-'09, zaterdag, dag 321
Weinig zin om naar Matt's te gaan omdat hij toch niet thuis is en mijn nieuwe buddy's toffer zijn.
Het warme weer vraagt om afkoeling. En waar vind je dat? Jawel, in de pub. Met Joel's vrienden trekken we zowat de hele dag van pub naar pub. Oh, die Aussies.
De combinatie van airco en frisse drank brengt de hoogstnodige verfrissing. Man, wat is het warm! De hemel wordt donkerder, er is een storm op komst. We hopen – tevergeefs – op een goede regenbeu en drinken een vers pintje.
Het plan om 's avonds uit te gaan laten we aan ons voorbij gaan en we houden het op een dvd-avond met enkele van hun vrienden.
--------------------------------------------------------------------
27-12-'09, zondag, dag 322
Elke zomerse zondagnamiddag trekken de Aussies op cafe en wij doen niet anders. 's Avonds te loos en te moe om nog een stapke te zetten, dus voor de verandering enkele dvd's en een barbie.
--------------------------------------------------------------------
28-12-'09, maandag, dag 323
Een enorme warme dag met enorm weinig inspanningen. Wandelen van zetel naar frigo is zowat het zwaarste dat we doen. We spelen pictonary en de meiden winnen (ik ben zo goed in dit spel!).
--------------------------------------------------------------------
29-12-'09, dinsdag, dag 324
Tijd om afscheid te nemen van mijn nieuwe Aussie vrienden en van Matt. Taxi brengt me naar de luchhaven. Vliegtuig brengt me van Darwin (waar ik kort Joke terug zie!) naar Singapore. Vliegtuig brengt enkele uren later Joke naar Singepore. Hip hoi, ons avontuur kan beginnen!
We ontmoeten elkaar in Singapore airport, waar we de nacht doorbrengen. Voordat we een goede plek opzoeken checken we de grote luchthaven en verdwalen we net niet. De nacht verloopt niet al te vlot. Nieuw aangekomen mensen en personeel passeren ons zowat de hele nacht, de muziek stopt niet, er is te veel licht. Ik voel me wat een clochard, daar onder de slaapzak. Maar na deze nacht komen goede nachten, en met deze gedachte val ik dan toch in slaap.
Perth, dag 314 tem 316
9-12-'09, zaterdag, dag 314
Tegen de middag arriveer ik op mijn nieuwe couchsurfplek, in East Perth op wandelafstand van de CBD. Alweer een goede stek met een aangename host, Anuj.
We houden het 's namiddags rustig, het is te warm buiten, en besluiten binnen te blijven daar waar het fris is. Hij kletst en ik luister voornamelijk. Deze man houdt van praten, dat is duidelijk.
We brengen een kort bezoek aan de supermarkt, bereiden de nodige dingen en verwelkomen wat later twee vrienden van hem voor een lekkere barbie. Wat later staan we weer in de pub waar we gisteren waren en zetten we het feest verder. Deze mannen weten wat feesten is!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
20-12-'09, zondag, dag 315
Met een lichte kater sta ik op. De anderen lopen er even groggy bij als mezelf. Even lijkt het een superluie dag te worden, tot ik een sms krijg van een couchsurfer in Fremantle die ik op het couchsurffeestje enkele weekends daarvoor had ontmoet. Hup, de douche in en trein op.
We gaan naar het Arts Centre, waar elke zondagnamiddag gratis concert is gedurende de zomer. En geloof me, het zomert hier goed. We genieten van een drank en de muziek, lopen enkele andere couchsurfers tegen het lijf en eten een vroeg avondmaal bij de Thai. Rodolfo heeft die avond een feestje, waardoor ik op 'n degelijk uur terug 'thuis' ben en de verdere avond half tv kijkend, half pratend met Anuj doorbreng,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
21-12-'09, maandag, dag 316
Ik wil Anuj de Indier kennis laten maken met de Belgische keuken. Om 10u sta ik al appelmoes te maken. Dat noem ik toch een Vlaamse keuken, appelmoes met worst.
Tegen lunchtijd spreken Nederlandse Floor, Zwitsers Marc en Urs (allen tour-1-genoten) en ik af om onze laatste dag samen door te brengen. Morgen vliegen de Zwitsers huiswaarts, ik trek naar Darwin en Floor blijft tot na kerst in Perth. We gaan naar Freo (mooier en aangenamer dan Perth city), waar we de gevangenis bezoeken en enkele verfrissende biertjes achterover slaan.
Een fijne laatste dag in Perth en tevens het einde van mijn dagen in Western Australia!
Tegen de middag arriveer ik op mijn nieuwe couchsurfplek, in East Perth op wandelafstand van de CBD. Alweer een goede stek met een aangename host, Anuj.
We houden het 's namiddags rustig, het is te warm buiten, en besluiten binnen te blijven daar waar het fris is. Hij kletst en ik luister voornamelijk. Deze man houdt van praten, dat is duidelijk.
We brengen een kort bezoek aan de supermarkt, bereiden de nodige dingen en verwelkomen wat later twee vrienden van hem voor een lekkere barbie. Wat later staan we weer in de pub waar we gisteren waren en zetten we het feest verder. Deze mannen weten wat feesten is!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
20-12-'09, zondag, dag 315
Met een lichte kater sta ik op. De anderen lopen er even groggy bij als mezelf. Even lijkt het een superluie dag te worden, tot ik een sms krijg van een couchsurfer in Fremantle die ik op het couchsurffeestje enkele weekends daarvoor had ontmoet. Hup, de douche in en trein op.
We gaan naar het Arts Centre, waar elke zondagnamiddag gratis concert is gedurende de zomer. En geloof me, het zomert hier goed. We genieten van een drank en de muziek, lopen enkele andere couchsurfers tegen het lijf en eten een vroeg avondmaal bij de Thai. Rodolfo heeft die avond een feestje, waardoor ik op 'n degelijk uur terug 'thuis' ben en de verdere avond half tv kijkend, half pratend met Anuj doorbreng,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
21-12-'09, maandag, dag 316
Ik wil Anuj de Indier kennis laten maken met de Belgische keuken. Om 10u sta ik al appelmoes te maken. Dat noem ik toch een Vlaamse keuken, appelmoes met worst.
Tegen lunchtijd spreken Nederlandse Floor, Zwitsers Marc en Urs (allen tour-1-genoten) en ik af om onze laatste dag samen door te brengen. Morgen vliegen de Zwitsers huiswaarts, ik trek naar Darwin en Floor blijft tot na kerst in Perth. We gaan naar Freo (mooier en aangenamer dan Perth city), waar we de gevangenis bezoeken en enkele verfrissende biertjes achterover slaan.
Een fijne laatste dag in Perth en tevens het einde van mijn dagen in Western Australia!
Perth - Esperance - Perth, dag 309 tem 313
14-12-'09, maandag, dag 309
tem
18-12-'09, vrijdag, dag 313
Na een relatief korte maar goede nachtrust word ik om 6.45 am opgepikt voor tour 2.
Ik ben nog doodop van de voorbije 10 dagen en dat bleef de volgende dagen zo. Bij elke busrit - en dat waren er veel (2000 km werd afgelegd op 5 dagen) - val ik zo goed als direct terug in slaap.
Ik werd al snel gewaar dat deze groep me minder ging liggen (7 van de 11 waren Duitse meisjes van 18-19 jaar, niet direct mijn doelgroep). Helaas, het kan niet altijd zo goed zijn. De gids is wel een toffe man en de natuur is mooi doch is het noorden mooier.
Wat deden we?
http://westernxposure.com.au/tours_details.php?id=588
Helaas zat het weer wat tegen op dag 2 en 3. Het kwik kwam nog niet tot 20 graden, de lange broek moest boven gehaald worden en dit werkte toch wat op ieders humeur. Gelukkig waren de weergoden ons wel gunstig op de laatste 2 dagen (laatste dag was voornamelijk rijden - ik sliep zowat 6 uur van de 8 uur durende rit) wanneer we enkele mooie stranden bewonderden.
Het was mooi, de tour en gids waren goed maar toch was ik blij vrijdagavond terug in Perth te zijn om die avond enkele tour-1-genoten terug te zien. Het werd een geweldige avond uit met veel gezwans en gezever! Dolletjes!
tem
18-12-'09, vrijdag, dag 313
Na een relatief korte maar goede nachtrust word ik om 6.45 am opgepikt voor tour 2.
Ik ben nog doodop van de voorbije 10 dagen en dat bleef de volgende dagen zo. Bij elke busrit - en dat waren er veel (2000 km werd afgelegd op 5 dagen) - val ik zo goed als direct terug in slaap.
Ik werd al snel gewaar dat deze groep me minder ging liggen (7 van de 11 waren Duitse meisjes van 18-19 jaar, niet direct mijn doelgroep). Helaas, het kan niet altijd zo goed zijn. De gids is wel een toffe man en de natuur is mooi doch is het noorden mooier.
Wat deden we?
http://westernxposure.com.au/tours_details.php?id=588
Helaas zat het weer wat tegen op dag 2 en 3. Het kwik kwam nog niet tot 20 graden, de lange broek moest boven gehaald worden en dit werkte toch wat op ieders humeur. Gelukkig waren de weergoden ons wel gunstig op de laatste 2 dagen (laatste dag was voornamelijk rijden - ik sliep zowat 6 uur van de 8 uur durende rit) wanneer we enkele mooie stranden bewonderden.
Het was mooi, de tour en gids waren goed maar toch was ik blij vrijdagavond terug in Perth te zijn om die avond enkele tour-1-genoten terug te zien. Het werd een geweldige avond uit met veel gezwans en gezever! Dolletjes!
Perth - Karijini - Perth, dag 299 tem 308
4-12-'09, vrijdag, dag 299
tem
13-12-'09, zondag, dag 308
Het vraagt me te veel werk om het volledige programma uit te typen. Daarom een verwijzing naar: http://westernxposure.com.au/tours_details.php?id=596
De tour was geweldig! Vanaf dag 1 vond ik enkele maatjes; twee Hollandse meiden, twee Zwitserse vrienden en een Britse griet. De groep was zoals ik het wou, de natuur was prachtig (Karijini National Park is WOW!) en de gidse geweldig.
We leggen vele km's (zo'n 5200 in totaal) en hebben dus voldoende tijd om iedereen te leren kennen. The Royal National Dutch Bikini Team (kortweg RNDBT - zoals Zwitser Marc ons noemt) hebben dolle pret met het achterhalen of de Zwiters al dan niet een koppel is - na avond 8 blijkt dit helemaal niet het geval te zijn, we houden een heuse karaoke op de bus om de tijd te verdrijven, we verbroederen met Duitsland en leren Zwitserse hits. Oh, wat een dolle tijden!
En oh, wat een mooie natuur! De eerste dagen volgden we de kustlijn en zagen we vele stranden. Na 7 dagen bereiken we Karijni NP, inlands naar het oosten en ver weg van de oceaan. Karijini is prachtig, met de mooie kleurconstrasten (blauwe lucht, rode grond) en de verfrissende 'pools' in de 'gorges' (ik weet het Nederlandse woord niet meer). Na een week van luxe te genieten - elke dag douchen en een goed bed is degelijk luxe - keren we terug naar onze roots. Douchen doen we niet (water is schaars voor de volgende 3 dagen- een degelijk wc is wel aanwezig wat ik wel apreccieer) en onze slaapkamer (in een swag op de grond) heeft het beste uitzicht: 1000'n sterren! Prachtig! We houden 's avonds geregeld 'shooting stars counting' spelletjes.
Met spijt in het hart namen we (Nederlandse Stefanie, ik en nog 6 anderen) afscheid van de hele groep. Zij gaan verder noordwaarts naar Broome, wij keren terug zuidwaarts naar Perth. Het is een lange tocht die anderhalve dag duurt, waar we ons toch wel wat vervelen en de anderen missen.
Eenmaal terug in Perth neem ik een deugdoende douche, eet ik vlug wat instand noodles en geniet ik van een goede nachtrust.
tem
13-12-'09, zondag, dag 308
Het vraagt me te veel werk om het volledige programma uit te typen. Daarom een verwijzing naar: http://westernxposure.com.au/tours_details.php?id=596
De tour was geweldig! Vanaf dag 1 vond ik enkele maatjes; twee Hollandse meiden, twee Zwitserse vrienden en een Britse griet. De groep was zoals ik het wou, de natuur was prachtig (Karijini National Park is WOW!) en de gidse geweldig.
We leggen vele km's (zo'n 5200 in totaal) en hebben dus voldoende tijd om iedereen te leren kennen. The Royal National Dutch Bikini Team (kortweg RNDBT - zoals Zwitser Marc ons noemt) hebben dolle pret met het achterhalen of de Zwiters al dan niet een koppel is - na avond 8 blijkt dit helemaal niet het geval te zijn, we houden een heuse karaoke op de bus om de tijd te verdrijven, we verbroederen met Duitsland en leren Zwitserse hits. Oh, wat een dolle tijden!
En oh, wat een mooie natuur! De eerste dagen volgden we de kustlijn en zagen we vele stranden. Na 7 dagen bereiken we Karijni NP, inlands naar het oosten en ver weg van de oceaan. Karijini is prachtig, met de mooie kleurconstrasten (blauwe lucht, rode grond) en de verfrissende 'pools' in de 'gorges' (ik weet het Nederlandse woord niet meer). Na een week van luxe te genieten - elke dag douchen en een goed bed is degelijk luxe - keren we terug naar onze roots. Douchen doen we niet (water is schaars voor de volgende 3 dagen- een degelijk wc is wel aanwezig wat ik wel apreccieer) en onze slaapkamer (in een swag op de grond) heeft het beste uitzicht: 1000'n sterren! Prachtig! We houden 's avonds geregeld 'shooting stars counting' spelletjes.
Met spijt in het hart namen we (Nederlandse Stefanie, ik en nog 6 anderen) afscheid van de hele groep. Zij gaan verder noordwaarts naar Broome, wij keren terug zuidwaarts naar Perth. Het is een lange tocht die anderhalve dag duurt, waar we ons toch wel wat vervelen en de anderen missen.
Eenmaal terug in Perth neem ik een deugdoende douche, eet ik vlug wat instand noodles en geniet ik van een goede nachtrust.
woensdag 2 december 2009
Perth, dag 288 tem 298
23-11-'09, maandag, dag 288
Op wandelverkenningstocht door suburbs (North Perth, Mount Layley, Northbridge), de parken (oa Hyde park net om de hoek) en CBD ('central business district' - ik geraak slechts tot aan de winkelstraten).
's Avonds komt de keukenprinses in me weer naar boven en bereid ik een lekkere ovenschotel.
-------------------------------------------------------------------------------------
24-11-'09, dinsdag, dag 289
Trein- en busdag. Stop 1: Subiaco (korte wandeling, weinig te doen). Stop 2: strand van Cottesloe (na een uur heb ik het er gezien - het is te warm). Stop 3: Fremantle ('Freo' - winkeltjes, exibitie over pyschiatrie, wandelen, hapje eten).
-------------------------------------------------------------------------------------
25-11'-09, woensdag, dag 290
Stadswandeling - opnieuw. Niet veel te beleven in stad zo blijkt. Gelukkig heb ik 'n goed boek waarin ik me kan verdiepen, met een hapje en drankje naast me.
's Avonds is er een couchsurfmeeting waar ik oa Amber (Canada) en Roisin (Ierland) leer kennen. Gezellig!
-------------------------------------------------------------------------------------
26-11-'09, donderdag, dag 291
Wijntour. Groep van 6 personen: 2 Canadezen (mannelijk), 3 Aussies (vrouwelijk) en ik (ultra-vrouwelijk).
Verschillende haltes gedurende de hele dag. Er wordt wijn en kaas geproefd, we eten een lekkere lunch, we drinken nog wat meer, de sfeer wordt losser, er wordt gezwansd en gezeverd.
Na de tour gaan we nog op cafe om onze dagactiviteit met plezier verder te zetten.
De Canadezen brengen me veilig thuis (ik ben geen fan van de donker) en we drinken hier met Sharon nog een fles leeg.
-------------------------------------------------------------------------------------
27-11-'09, vrijdag, dag 292
Met Rosin naar Freo markets. Niet al te groot. Maar er zijn gratis proevertjes (het voelt als een zaterdag in de Colruyt) die we met graagte opsmullen.
Amber komt ook nog even langs.
Rustige avond thuis.
-------------------------------------------------------------------------------------
28-11-'09, zaterdag, dag 293
Stadswandeling tijdens de dag.
Steffan (vriend van Sharon) pikt me 's avonds op om naar het couchsurffeestje te gaan. Dresscode: fruit en vegies. Gezien mijn beperkte mogelijkheden tot verkleden hou ik het bij een halsketting en armband van sinaasschil en bananenchips.
Leuke muziek, wijze mooie mensen, lekker eten en dito drankjes! WIJS!
Rond 4'n komen Sharon en ik terug thuis. Die dame (45+) weet hoe te feesten!
-------------------------------------------------------------------------------------
29-11-'09, zondag, dag 294
KATER! Een pilletje tegen de koppijn is noodzakelijk. Er is cappuccinofestival in de straat wat verderop, waar we een kijkje gaan nemen. Eet- en juwelenstandjes. Een waar buurtfeest! De ideale manier om een zondag door te brengen.
-------------------------------------------------------------------------------------
30-11-'09, maandag, dag 295
Rustige dag overdag, 's avonds ga ik picknicken met Tom (kerel leren kennen op feestje zaterdag) die al snel een rare vogel blijkt te zijn. De treinrit naar huis is daardoor de beste ooit.
-------------------------------------------------------------------------------------
01-12-'09, dinsdag, dag 296
Eerste officiele zomerdag, hoera! Het is echter wat bewolkt en het regent zelfs eventjes (!) dus ik blijf thuis.
Ik maak een pastasalade (lekker) en cake (heerlijk) voor morgen: picknick in Kings Park met Roisin en Patrick (couchsurfers).
-------------------------------------------------------------------------------------
02-12-'09, woensdag, dag 297
Op naar het park tegen lunchtijd. Lekker eten (Roisin's vegetarische kebabs zijn smullen en Patrick's wijn is best te pruimen), goede companie, heerlijk weertje. Knusjes!
's Avonds gaan we nog iets gaan drinken en ook Sharon komt lang. Wijze tante, die chick.
-------------------------------------------------------------------------------------
03-12-'09, donderdag, dag 298
Valies maken. Boel opruimen. Naar hostel om boel te droppen en nog wat door het stad te wandelen. Op tijd in bed, want morgen start tour 1.
Terug binnen 10 dagen.
Op wandelverkenningstocht door suburbs (North Perth, Mount Layley, Northbridge), de parken (oa Hyde park net om de hoek) en CBD ('central business district' - ik geraak slechts tot aan de winkelstraten).
's Avonds komt de keukenprinses in me weer naar boven en bereid ik een lekkere ovenschotel.
-------------------------------------------------------------------------------------
24-11-'09, dinsdag, dag 289
Trein- en busdag. Stop 1: Subiaco (korte wandeling, weinig te doen). Stop 2: strand van Cottesloe (na een uur heb ik het er gezien - het is te warm). Stop 3: Fremantle ('Freo' - winkeltjes, exibitie over pyschiatrie, wandelen, hapje eten).
-------------------------------------------------------------------------------------
25-11'-09, woensdag, dag 290
Stadswandeling - opnieuw. Niet veel te beleven in stad zo blijkt. Gelukkig heb ik 'n goed boek waarin ik me kan verdiepen, met een hapje en drankje naast me.
's Avonds is er een couchsurfmeeting waar ik oa Amber (Canada) en Roisin (Ierland) leer kennen. Gezellig!
-------------------------------------------------------------------------------------
26-11-'09, donderdag, dag 291
Wijntour. Groep van 6 personen: 2 Canadezen (mannelijk), 3 Aussies (vrouwelijk) en ik (ultra-vrouwelijk).
Verschillende haltes gedurende de hele dag. Er wordt wijn en kaas geproefd, we eten een lekkere lunch, we drinken nog wat meer, de sfeer wordt losser, er wordt gezwansd en gezeverd.
Na de tour gaan we nog op cafe om onze dagactiviteit met plezier verder te zetten.
De Canadezen brengen me veilig thuis (ik ben geen fan van de donker) en we drinken hier met Sharon nog een fles leeg.
-------------------------------------------------------------------------------------
27-11-'09, vrijdag, dag 292
Met Rosin naar Freo markets. Niet al te groot. Maar er zijn gratis proevertjes (het voelt als een zaterdag in de Colruyt) die we met graagte opsmullen.
Amber komt ook nog even langs.
Rustige avond thuis.
-------------------------------------------------------------------------------------
28-11-'09, zaterdag, dag 293
Stadswandeling tijdens de dag.
Steffan (vriend van Sharon) pikt me 's avonds op om naar het couchsurffeestje te gaan. Dresscode: fruit en vegies. Gezien mijn beperkte mogelijkheden tot verkleden hou ik het bij een halsketting en armband van sinaasschil en bananenchips.
Leuke muziek, wijze mooie mensen, lekker eten en dito drankjes! WIJS!
Rond 4'n komen Sharon en ik terug thuis. Die dame (45+) weet hoe te feesten!
-------------------------------------------------------------------------------------
29-11-'09, zondag, dag 294
KATER! Een pilletje tegen de koppijn is noodzakelijk. Er is cappuccinofestival in de straat wat verderop, waar we een kijkje gaan nemen. Eet- en juwelenstandjes. Een waar buurtfeest! De ideale manier om een zondag door te brengen.
-------------------------------------------------------------------------------------
30-11-'09, maandag, dag 295
Rustige dag overdag, 's avonds ga ik picknicken met Tom (kerel leren kennen op feestje zaterdag) die al snel een rare vogel blijkt te zijn. De treinrit naar huis is daardoor de beste ooit.
-------------------------------------------------------------------------------------
01-12-'09, dinsdag, dag 296
Eerste officiele zomerdag, hoera! Het is echter wat bewolkt en het regent zelfs eventjes (!) dus ik blijf thuis.
Ik maak een pastasalade (lekker) en cake (heerlijk) voor morgen: picknick in Kings Park met Roisin en Patrick (couchsurfers).
-------------------------------------------------------------------------------------
02-12-'09, woensdag, dag 297
Op naar het park tegen lunchtijd. Lekker eten (Roisin's vegetarische kebabs zijn smullen en Patrick's wijn is best te pruimen), goede companie, heerlijk weertje. Knusjes!
's Avonds gaan we nog iets gaan drinken en ook Sharon komt lang. Wijze tante, die chick.
-------------------------------------------------------------------------------------
03-12-'09, donderdag, dag 298
Valies maken. Boel opruimen. Naar hostel om boel te droppen en nog wat door het stad te wandelen. Op tijd in bed, want morgen start tour 1.
Terug binnen 10 dagen.
dinsdag 17 november 2009
Cairns, dag 281 tem 287
16-11-’09, maandag, dag 281
Damon heeft een job bij vrienden thuis. Daar check ik vluchten van en naar Thailand en probeer enkele dingen te boeken. Helaas te weinig tijd daarvoor dus hup, naar ‘t stad.
Ik bekijk wat de goedkoopste manier is naar Thailand te vliegen.
Ik bel kort met Joke en beslis om alleen verder te reizen. Te veel ergernissen op zo’n korte tijd voorspelt niet veel goeds. Terwijl ik in town slenter, hoor ik opeens mijn naam. Stomverbaasd kijk ik rond en zie ik Sam. Vrolijke Sam waar ik begin september gecouchsurfed heb. Een blok valt van mijn schouders als hij zegt dat ik enkele dagen bij hem en Timothy kan blijven om rustig ui te zoeken wat ik ga doen. Ik laat Kiwi weten dat ik alleen verder ga en voel me opeens veel beter, rustiger, meer ontspannen.
Het is een leuk weerzien met Timothy en Mika (meisje dat 2 maanden geleden hier ook al eens was) en we gaan een gezellige avond tegemoet.
-------------------------------------------------------------------------------------
17-11-’09, dinsdag, dag 282
Ik word wakker op een deftig uur, ontbijt rustig met de mannen, genieten van hun gezelschap. Sam zegt dat ik er veel meer ontspannen uitzie dan gisteren toen hij me aantrof op straat. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.
Ik trek de town in, op naar reisbureau Peterpans om mijn opties te bekijken. Een tour zal het worden, lekker handig om gewoon te ondergaan en te genieten. Met bakken informatie keer ik enkele uren huiswaarts, waar ik overheerlijke quiche maak. ‘s Avonds ga ik een pintje drinken met Sam en Stu om erna nog enkele uren opzoekingswerk ivm tours verricht.
-------------------------------------------------------------------------------------
18-11-’09, woensdag, dag 283
Een dag met veel opzoekingswerk. Een dag met beslissingen.
Hoe zullen de komende weken er uitzien?
Op een nog onbekende data vlieg ik van Cairns naar Perth. Vrijdag 4 december start de tour die me na 10 dagen terug naar Perth brengt. Maandag 14 december start de tweede tour die me de wonderen van het zuidwesten zal laten zien. Joke had er mooie verhalen van dus ik ben benieuwd. 22 december vlieg ik naar Darwin, waar ik bij Matt ga couchsurfen tot de 29ste. Die dag verlaat ik Australiƫ voor een maand en zet ik voet in Singapore. 30 december vlieg ik van Singapore naar Phuket waar het avontuur verder gaat. 27 januari verlaat ik Thailand zodat ik 28 januari terug in Sydney ben. 4 februari komt er een einde aan het hele avontuur.
's Avonds gaan Mika en ik uit, kom ik Lisette (Fraser tour) tegen en beleven we dolle tijden! Hollanders zijn de max!
----------------------------------------------------------------------------------------
19-11-'09, donderdag, dag 284
Een warme dag, prima om aan de lagoon te vertoeven met mijn kater en Lisette.
Op tijd in bed.
----------------------------------------------------------------------------------------
20-11-'09, vrijdag, dag 285
Snikheet. Met zijn allen (al dan niet tijdelijke bewoners van huize Timothy - Sam) naar de kunstgalerij. Sam en ik besluiten dat we kunst niet snappen.
Ik maak cake, er komen vrienden langs en we gaan voor enkele uurtjes naar een feestje in een winkel, waar (te) hevig gedanst wordt.
----------------------------------------------------------------------------------------
21-11-'09, zaterdag, dag 286
Heerlijk lang slapen. Rustige dag thuis, te warm om veel te doen. Terwijl ik de andere uitgaan eet ik cake en kijk ik enkele films.
----------------------------------------------------------------------------------------
22-11-'09, zondag, dag 287
Weinig te doen, buiten valies maken.
Ik bel de taxi, ruim voor de laatste keer de boel op, sluit de ramen en trek de deur achter me dicht. Daag lieverds!
5 uur durende vlucht naar Perth. Geen pretje met drie baby's rond me.
Sharon (couchsurfer die ik in Melbourne leerde kennen enkele maanden geleden) host me voor de komende dagen. We verkennen met auto de buurt zodat ik morgen mijn weg makkelijker vind. Zij moet overdag werken en kan me zodoende niet rondleiden.
Korte koffieklets en hup, bed in.
Damon heeft een job bij vrienden thuis. Daar check ik vluchten van en naar Thailand en probeer enkele dingen te boeken. Helaas te weinig tijd daarvoor dus hup, naar ‘t stad.
Ik bekijk wat de goedkoopste manier is naar Thailand te vliegen.
Ik bel kort met Joke en beslis om alleen verder te reizen. Te veel ergernissen op zo’n korte tijd voorspelt niet veel goeds. Terwijl ik in town slenter, hoor ik opeens mijn naam. Stomverbaasd kijk ik rond en zie ik Sam. Vrolijke Sam waar ik begin september gecouchsurfed heb. Een blok valt van mijn schouders als hij zegt dat ik enkele dagen bij hem en Timothy kan blijven om rustig ui te zoeken wat ik ga doen. Ik laat Kiwi weten dat ik alleen verder ga en voel me opeens veel beter, rustiger, meer ontspannen.
Het is een leuk weerzien met Timothy en Mika (meisje dat 2 maanden geleden hier ook al eens was) en we gaan een gezellige avond tegemoet.
-------------------------------------------------------------------------------------
17-11-’09, dinsdag, dag 282
Ik word wakker op een deftig uur, ontbijt rustig met de mannen, genieten van hun gezelschap. Sam zegt dat ik er veel meer ontspannen uitzie dan gisteren toen hij me aantrof op straat. Ik weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.
Ik trek de town in, op naar reisbureau Peterpans om mijn opties te bekijken. Een tour zal het worden, lekker handig om gewoon te ondergaan en te genieten. Met bakken informatie keer ik enkele uren huiswaarts, waar ik overheerlijke quiche maak. ‘s Avonds ga ik een pintje drinken met Sam en Stu om erna nog enkele uren opzoekingswerk ivm tours verricht.
-------------------------------------------------------------------------------------
18-11-’09, woensdag, dag 283
Een dag met veel opzoekingswerk. Een dag met beslissingen.
Hoe zullen de komende weken er uitzien?
Op een nog onbekende data vlieg ik van Cairns naar Perth. Vrijdag 4 december start de tour die me na 10 dagen terug naar Perth brengt. Maandag 14 december start de tweede tour die me de wonderen van het zuidwesten zal laten zien. Joke had er mooie verhalen van dus ik ben benieuwd. 22 december vlieg ik naar Darwin, waar ik bij Matt ga couchsurfen tot de 29ste. Die dag verlaat ik Australiƫ voor een maand en zet ik voet in Singapore. 30 december vlieg ik van Singapore naar Phuket waar het avontuur verder gaat. 27 januari verlaat ik Thailand zodat ik 28 januari terug in Sydney ben. 4 februari komt er een einde aan het hele avontuur.
's Avonds gaan Mika en ik uit, kom ik Lisette (Fraser tour) tegen en beleven we dolle tijden! Hollanders zijn de max!
----------------------------------------------------------------------------------------
19-11-'09, donderdag, dag 284
Een warme dag, prima om aan de lagoon te vertoeven met mijn kater en Lisette.
Op tijd in bed.
----------------------------------------------------------------------------------------
20-11-'09, vrijdag, dag 285
Snikheet. Met zijn allen (al dan niet tijdelijke bewoners van huize Timothy - Sam) naar de kunstgalerij. Sam en ik besluiten dat we kunst niet snappen.
Ik maak cake, er komen vrienden langs en we gaan voor enkele uurtjes naar een feestje in een winkel, waar (te) hevig gedanst wordt.
----------------------------------------------------------------------------------------
21-11-'09, zaterdag, dag 286
Heerlijk lang slapen. Rustige dag thuis, te warm om veel te doen. Terwijl ik de andere uitgaan eet ik cake en kijk ik enkele films.
----------------------------------------------------------------------------------------
22-11-'09, zondag, dag 287
Weinig te doen, buiten valies maken.
Ik bel de taxi, ruim voor de laatste keer de boel op, sluit de ramen en trek de deur achter me dicht. Daag lieverds!
5 uur durende vlucht naar Perth. Geen pretje met drie baby's rond me.
Sharon (couchsurfer die ik in Melbourne leerde kennen enkele maanden geleden) host me voor de komende dagen. We verkennen met auto de buurt zodat ik morgen mijn weg makkelijker vind. Zij moet overdag werken en kan me zodoende niet rondleiden.
Korte koffieklets en hup, bed in.
On the road, dag 277 tem 280
12-11-’09, donderdag, dag 277
Wat was gepland? Om 9u in Byron town voor een job. Om 15-16u doorrijden naar Gold Coast om de van in orde brengen.
Hoe loopt het? Om 12u zijn we in Byron town. ERGERNIS! Om 15u heeft hij amper iets gedaan. ERGERNIS! Om 16u zegt ie dat de van vandaag niet meer gefixed kan worden. ERGERNIS! Ik verwittig Joke – opnieuw – dat we er niet vrijdag maar zaterdagavond zullen zijn.
We rijden toch nog door naar de Gold Coast en overnachten bij een vriend en ex-collega van Damon.
-------------------------------------------------------------------------------------
13-11-’09, vrijdag, dag 278
Om 8u moet de vriend van op zijn werk zijn. Eindelijk – EINDELIJK – staat Damon eens op tijd op. Terwijl de mannen werken aan de van en auto’s spendeer ik tijd op mezelf. Heerlijk om te kunnen doen waar ik zin in heb! Het is wat bewolkt dus laat ik het strand voor wat het is en ga ik uitgebreid windowshoppen.
‘s Avonds maak ik eten in de garage en rijden we door tot Gympie.
-------------------------------------------------------------------------------------
14-11-’09, zaterdag, dag 279
Enkele uren rijden naar Rockhampton, waar ik Joke zal zien! Joepie de poepie!
We rijden verkeerd maar vinden uiteindelijk de boerderij waar ze werkt, ontmoeten we de familie, dochter Jamie en baby Jack. Wat is het zo fijn om haar terug te zien na al die maanden! LEUK LEUK LEUK! We praten bij, bespreken onze Thailandplannen en genieten van lekker eten (te veel!).
Jawel, Joke en ik gaan naar Thailand. 30 december zien we elkaar daar opnieuw, vieren we nieuwjaar en reizen we voor de laatste maand samen rond. Ik kijk er al naar uit!
-------------------------------------------------------------------------------------
15-11-’09, zondag, dag 280
Tegen de middag nemen we afscheid van iedereen, zeg ik ‘tot snel Joke’ en zetten we de tocht naar Cairns in. 12 u rijden staat voor de boeg. Ik slaap, ik lees, ik denk na over al dan niet alleen verder te reizen naar het westen en laat dit Kiwi weten.
Ik lig al te ronken als we na middernacht aankomen in Cairns.
Wat was gepland? Om 9u in Byron town voor een job. Om 15-16u doorrijden naar Gold Coast om de van in orde brengen.
Hoe loopt het? Om 12u zijn we in Byron town. ERGERNIS! Om 15u heeft hij amper iets gedaan. ERGERNIS! Om 16u zegt ie dat de van vandaag niet meer gefixed kan worden. ERGERNIS! Ik verwittig Joke – opnieuw – dat we er niet vrijdag maar zaterdagavond zullen zijn.
We rijden toch nog door naar de Gold Coast en overnachten bij een vriend en ex-collega van Damon.
-------------------------------------------------------------------------------------
13-11-’09, vrijdag, dag 278
Om 8u moet de vriend van op zijn werk zijn. Eindelijk – EINDELIJK – staat Damon eens op tijd op. Terwijl de mannen werken aan de van en auto’s spendeer ik tijd op mezelf. Heerlijk om te kunnen doen waar ik zin in heb! Het is wat bewolkt dus laat ik het strand voor wat het is en ga ik uitgebreid windowshoppen.
‘s Avonds maak ik eten in de garage en rijden we door tot Gympie.
-------------------------------------------------------------------------------------
14-11-’09, zaterdag, dag 279
Enkele uren rijden naar Rockhampton, waar ik Joke zal zien! Joepie de poepie!
We rijden verkeerd maar vinden uiteindelijk de boerderij waar ze werkt, ontmoeten we de familie, dochter Jamie en baby Jack. Wat is het zo fijn om haar terug te zien na al die maanden! LEUK LEUK LEUK! We praten bij, bespreken onze Thailandplannen en genieten van lekker eten (te veel!).
Jawel, Joke en ik gaan naar Thailand. 30 december zien we elkaar daar opnieuw, vieren we nieuwjaar en reizen we voor de laatste maand samen rond. Ik kijk er al naar uit!
-------------------------------------------------------------------------------------
15-11-’09, zondag, dag 280
Tegen de middag nemen we afscheid van iedereen, zeg ik ‘tot snel Joke’ en zetten we de tocht naar Cairns in. 12 u rijden staat voor de boeg. Ik slaap, ik lees, ik denk na over al dan niet alleen verder te reizen naar het westen en laat dit Kiwi weten.
Ik lig al te ronken als we na middernacht aankomen in Cairns.
Grafton, dag 269 tem 276
04-11-’09, woensdag, dag 269
Aankomst in Grafton om 7.30, waar Damon (aka Kiwi) me opwacht. 2u durende rit naar de community. Onderweg bijkletsen en duidelijk maken hoe ik het reizen zie wat lijkt aan te sluiten bij zijn idee.
2 grieten, stoned om 10u, kuisen het huis terwijl 2 kerels de tuin opknappen. Smoren staat hoog op de to-do-list, blijkt snel. Community is afgelegen van beschaving (dichtste dorp is 45 min rijden), wonen 100-tal mensen, verspreid over 3000 are. Back to basic. Buiten douchen, buiten pissen.
Zwemmen in de rivier in namiddag, genieten van rust en natuur. Damon werkt een beetje later in de namiddag.
Lekker en veel (organisch uiteraard) eten!
-------------------------------------------------------------------------------------
05-11-’09, donderdag, dag 270
Regen. Weinig te doen, buiten opruimen, eten maken, smoren (wat anderen dan ook met plezier doen), lezen. Damon werkt enkele uren.
Reisplan opstellen: we vertrekken dinsdag vooravond naar de Gold Coast, waar ander werk op hem wacht. Woensdag komen we aan in Rockhampton, waar ik Joke terug zie. Donderdag rijden we door naar Cairns, waar ander werk op hem wacht.
Opnieuw veel eten en heerlijke desserts!
-------------------------------------------------------------------------------------
06-11-’09, vrijdag, dag 271
Er is werk, joehoe! Ik heb een bezigheid voor enkele uren, terwijl het buiten blijft regenen. Natuur staat er wel mooi op voor de vele regenval. Ik knip wiettakjes tot kleinere ‘hoopjes’. Nou ja, het is iets van werk he.
-------------------------------------------------------------------------------------
07-11-’09, zaterdag, dag 272
Vandaag een uurtje werken. Verder weinig te doen. Het blijft regenen.
Begin me te ergeren aan de luiheid van Damon. Ipv op tijd op te staan om 8u te werken en zo veel geld te verdienen, denkt hij er om 10u aan om misschien op te staan. Na 4u nietsdoen en smoren start zijn eigenlijke dag. Zijn reactie als ik dat aanhaal: ‘oh, wat is tijd? Tijd is maar tijd’. ‘Euhm… ja… en zo verdien je geld. Oei, gaat dit wel lukken om met zo iemand te reizen?’ vraag ik mezelf af.
-------------------------------------------------------------------------------------
08-11-’09, zondag, dag 273
Regen. Ziek. Lezen. Te veel eten. Verveling.
-------------------------------------------------------------------------------------
09-11-’09, maandag, dag 274
Het ziet er naaruit dat Damon’s werk niet rond raakt tegen morgen. Tiens, hoe zou dat nu komen?!
Ik denk wat mijn opties zijn als ik op mijn eentje verder ga. Zo snel mogelijk naar de beschaving is wat ik nodig heb, waar ik mensen met mijn denkwijze vind.
-------------------------------------------------------------------------------------
10-11-’09, dinsdag, dag 275
Vandaag vertrekken zit er niet in. Ergernis! Ergernis omdat ik mijn plannen moet aanpassen. Nog meer ergernis omdat het lijkt alsof het hem niet kan schelen en maar doet waar hij zin in heeft. Ik geraak niet uit de community, er zit dus niet veel anders op dan opruimen, eten maken, lezen, naar de regen kijken.
Ik verwittig Joke dat we het niet halen.
-------------------------------------------------------------------------------------
11-11-‘09, woensdag, 276
Gepland vertrekuur: 8 uur. Ik, wakker om 6u en paraat om 7u30. Hij, slapen tot 8u, blijven liggen tot 10u, smoren tot 11u. Tegen de middag verlaten we eindelijk de community.
We houden halt in Grafton, doen inkopen in de Aldi en rijden door naar Byron Bay (6 uur durende trip). We overnachten bij vrienden van Damon, die op 30min van town wonen, in de bergen.
Aankomst in Grafton om 7.30, waar Damon (aka Kiwi) me opwacht. 2u durende rit naar de community. Onderweg bijkletsen en duidelijk maken hoe ik het reizen zie wat lijkt aan te sluiten bij zijn idee.
2 grieten, stoned om 10u, kuisen het huis terwijl 2 kerels de tuin opknappen. Smoren staat hoog op de to-do-list, blijkt snel. Community is afgelegen van beschaving (dichtste dorp is 45 min rijden), wonen 100-tal mensen, verspreid over 3000 are. Back to basic. Buiten douchen, buiten pissen.
Zwemmen in de rivier in namiddag, genieten van rust en natuur. Damon werkt een beetje later in de namiddag.
Lekker en veel (organisch uiteraard) eten!
-------------------------------------------------------------------------------------
05-11-’09, donderdag, dag 270
Regen. Weinig te doen, buiten opruimen, eten maken, smoren (wat anderen dan ook met plezier doen), lezen. Damon werkt enkele uren.
Reisplan opstellen: we vertrekken dinsdag vooravond naar de Gold Coast, waar ander werk op hem wacht. Woensdag komen we aan in Rockhampton, waar ik Joke terug zie. Donderdag rijden we door naar Cairns, waar ander werk op hem wacht.
Opnieuw veel eten en heerlijke desserts!
-------------------------------------------------------------------------------------
06-11-’09, vrijdag, dag 271
Er is werk, joehoe! Ik heb een bezigheid voor enkele uren, terwijl het buiten blijft regenen. Natuur staat er wel mooi op voor de vele regenval. Ik knip wiettakjes tot kleinere ‘hoopjes’. Nou ja, het is iets van werk he.
-------------------------------------------------------------------------------------
07-11-’09, zaterdag, dag 272
Vandaag een uurtje werken. Verder weinig te doen. Het blijft regenen.
Begin me te ergeren aan de luiheid van Damon. Ipv op tijd op te staan om 8u te werken en zo veel geld te verdienen, denkt hij er om 10u aan om misschien op te staan. Na 4u nietsdoen en smoren start zijn eigenlijke dag. Zijn reactie als ik dat aanhaal: ‘oh, wat is tijd? Tijd is maar tijd’. ‘Euhm… ja… en zo verdien je geld. Oei, gaat dit wel lukken om met zo iemand te reizen?’ vraag ik mezelf af.
-------------------------------------------------------------------------------------
08-11-’09, zondag, dag 273
Regen. Ziek. Lezen. Te veel eten. Verveling.
-------------------------------------------------------------------------------------
09-11-’09, maandag, dag 274
Het ziet er naaruit dat Damon’s werk niet rond raakt tegen morgen. Tiens, hoe zou dat nu komen?!
Ik denk wat mijn opties zijn als ik op mijn eentje verder ga. Zo snel mogelijk naar de beschaving is wat ik nodig heb, waar ik mensen met mijn denkwijze vind.
-------------------------------------------------------------------------------------
10-11-’09, dinsdag, dag 275
Vandaag vertrekken zit er niet in. Ergernis! Ergernis omdat ik mijn plannen moet aanpassen. Nog meer ergernis omdat het lijkt alsof het hem niet kan schelen en maar doet waar hij zin in heeft. Ik geraak niet uit de community, er zit dus niet veel anders op dan opruimen, eten maken, lezen, naar de regen kijken.
Ik verwittig Joke dat we het niet halen.
-------------------------------------------------------------------------------------
11-11-‘09, woensdag, 276
Gepland vertrekuur: 8 uur. Ik, wakker om 6u en paraat om 7u30. Hij, slapen tot 8u, blijven liggen tot 10u, smoren tot 11u. Tegen de middag verlaten we eindelijk de community.
We houden halt in Grafton, doen inkopen in de Aldi en rijden door naar Byron Bay (6 uur durende trip). We overnachten bij vrienden van Damon, die op 30min van town wonen, in de bergen.
Abonneren op:
Posts (Atom)
+2.jpg)