Lieve vriendjes,
wegens weinig internetgebruik de komende weken geen berichten en foto's vanuit Thailand. Mails zullen - heel af en toe - verstuurd worden.
Thailand is wijs, is mooi, heeft prachtige natuur en cultuur, heeft geweldige mensen. Een glimlach staat altijd op hun gezicht en ze vinden het geweldig als we onze Thaise taalkennis bovenhalen.
De Thaien (of hoe zeg je dat?) houden van hun vogeltjes in kooitjes (die 's avonds een mooi dekentje over hun krijgen), hun honden (overal te vinden), hun koning Bumibol (Oliebol voor de vrienden), hun Budha (soms is ie dik, soms is ie mager - wat het verschil is en of er eentje is moeten we nog achterhalen).
Momenteel (dinsdag 12/01) zijn we in Chaing Rai, het noorden van Thailand en dichtbij de grens met Myanmar en Laos.
Gisteren hadden we er een heuse busrit opzitten. Eerst een busrit met het lokale vervoer van Mae Hong Son naar Chiang Mai, 'n afstand van slechts 180 km waar we 7 (ZEVEN!) uur over deden. De bus werd volgepropt met mensen en tassen, gelukkig hadden wij een zitplaats. De man naast me gebruikte me vaak als steuntje om een dutje te doen maar goed. Eens in Chiang Mai stond er ons een mini-busrit (iets comfortabeler) van 3,3 uur voor 240 km. 12 uur later kwamen we moe aan en vonden we snel een leuke slaapplaats (een verbouwde school met geweldige eigenaars: een 70 jarig koppel die vrij goed Engels kunnen - ze zijn de max!).
Morgen gaan we op een trekking door de jungle, doen we een olifantenritje en bezoeken we enkele bergvolkeren. Overmorgen verhuizen we wellicht naar Sukatan.
De afgelopen dagen zaten we in Chiang Mai (7 en 8 januari) waar we oa een Thaise kookcursus volgden (leuk!), Pai (9 januari) en Mae Hong Son (10 januari). We zijn aan het cityhoppen.
We zagen al veel tempels, veel monikken (maar raak ze als vrouw niet aan!), veel biddenden en dat zal de komende 2 weken niet veranderen.
We zijn onze mooie bruine teint hier wel aan het verliezen dus we kijken er al naar uit om in Sydney een week aan het strand te vertoeven. Ik kijk er ook al naar uit om terug naar huis te keren, Joke is iets minder enthousiast.
Tot mails!
Jolien
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten