22-12-'-09, dinsdag, dag 317
Een dag waarbij ik met de bus naar de luchthaven ga.
Een dag waarbij ik met het vliegtuig van Perth naar Darwin ga.
Een dag waarbij ik met de auto naar Matt ga.
--------------------------------------------------------------------
23-12-'09, woensdag, dag 318
Matt (kerel waarbij ik begin september gecouchsurfed heb) kon hem vinden in het idee dat ik voor kerst naar hem kwam. Goed voor mij zodat ik kerst toch bij een vriend (of toch zoiets als een vriend) kon doorbrengen, plus het was goedkoper om via Darwin naar Thailand te vliegen ipv rechtstreeks vanuit Perth, Western Australia.
Vandaag en morgen moet hij werken, ik breng de dag dus op mezelf door. In de namiddag leer ik het slechte openbaar vervoer vanuit Bayview (de wijk waar hij woont) beter kennen, spendeer ik enkele uren in de bieb (lang leve het gratis internet!) en kom ik tot de conclusie dat Darwin echt wel niet veel voorsteld qua 'stad'. Het is eerder een uit de hand gelopen dorp.
Het is een rustige avond met tv voor mezelf en muziek voor meneer Matt.
--------------------------------------------------------------------
24-12-'09, donderdag, dag 319
Beter openbaar vervoer naar het grote winkelcentra wat verderop. Het is er heerlijk fris (airco's, je hebt het hier nodig!) maar oh zo druk. Wat een idee ook om net vandaag naar hier te komen!
's Namiddags keer ik terug naar Matts waar ik een lekker maal bereid. Erna verdwijn hij opnieuw in zijn kamer met zijn laptop en gsm. 'Nou ja, geweldig! Kerstavond alleen drinkend doorbrengen.'
Ik kom tot de vaststelling dat Matt best wel een vreemde knul kan zijn en het misschien toch niet het beste idee was om naar hier te komen. Ligt het aan mij of heeft hij precies weinig tegen me te zeggen? Waarom zegt hij geen 'merci voor het eten' nadat ik hem 3 avonden op een rij eten maak en antwoordt hij enkel 'uh-uh' als ik smakelijk zeg? Hmm... dit beloven dolle dagen te worden :-s
Later op de avond komt zijn vriend Mitch toe en met zijn drietjes gaan we een stapje zetten. Het wordt eerder een serieuze stap! Iedereen is uitgelaten en heeft iets te veel op, maar het is kerst, dan mag het. Op het feest leer ik een kerel kennen, iemand die meer te vertellen heeft dan Matt en wel 'merci' zegt wanneer het hoort ...
--------------------------------------------------------------------
25-12-'09, vrijdag, dag 320
... en zodoende spendeer ik de volgende dagen bij mijn nieuwe Aussie vrienden.
Een luie tvdag. Veel te warm om buiten te komen en een te grote kater om recht te staan. Liggend op de zetel is het.
--------------------------------------------------------------------
26-12-'09, zaterdag, dag 321
Weinig zin om naar Matt's te gaan omdat hij toch niet thuis is en mijn nieuwe buddy's toffer zijn.
Het warme weer vraagt om afkoeling. En waar vind je dat? Jawel, in de pub. Met Joel's vrienden trekken we zowat de hele dag van pub naar pub. Oh, die Aussies.
De combinatie van airco en frisse drank brengt de hoogstnodige verfrissing. Man, wat is het warm! De hemel wordt donkerder, er is een storm op komst. We hopen – tevergeefs – op een goede regenbeu en drinken een vers pintje.
Het plan om 's avonds uit te gaan laten we aan ons voorbij gaan en we houden het op een dvd-avond met enkele van hun vrienden.
--------------------------------------------------------------------
27-12-'09, zondag, dag 322
Elke zomerse zondagnamiddag trekken de Aussies op cafe en wij doen niet anders. 's Avonds te loos en te moe om nog een stapke te zetten, dus voor de verandering enkele dvd's en een barbie.
--------------------------------------------------------------------
28-12-'09, maandag, dag 323
Een enorme warme dag met enorm weinig inspanningen. Wandelen van zetel naar frigo is zowat het zwaarste dat we doen. We spelen pictonary en de meiden winnen (ik ben zo goed in dit spel!).
--------------------------------------------------------------------
29-12-'09, dinsdag, dag 324
Tijd om afscheid te nemen van mijn nieuwe Aussie vrienden en van Matt. Taxi brengt me naar de luchhaven. Vliegtuig brengt me van Darwin (waar ik kort Joke terug zie!) naar Singapore. Vliegtuig brengt enkele uren later Joke naar Singepore. Hip hoi, ons avontuur kan beginnen!
We ontmoeten elkaar in Singapore airport, waar we de nacht doorbrengen. Voordat we een goede plek opzoeken checken we de grote luchthaven en verdwalen we net niet. De nacht verloopt niet al te vlot. Nieuw aangekomen mensen en personeel passeren ons zowat de hele nacht, de muziek stopt niet, er is te veel licht. Ik voel me wat een clochard, daar onder de slaapzak. Maar na deze nacht komen goede nachten, en met deze gedachte val ik dan toch in slaap.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten