9-12-'09, zaterdag, dag 314
Tegen de middag arriveer ik op mijn nieuwe couchsurfplek, in East Perth op wandelafstand van de CBD. Alweer een goede stek met een aangename host, Anuj.
We houden het 's namiddags rustig, het is te warm buiten, en besluiten binnen te blijven daar waar het fris is. Hij kletst en ik luister voornamelijk. Deze man houdt van praten, dat is duidelijk.
We brengen een kort bezoek aan de supermarkt, bereiden de nodige dingen en verwelkomen wat later twee vrienden van hem voor een lekkere barbie. Wat later staan we weer in de pub waar we gisteren waren en zetten we het feest verder. Deze mannen weten wat feesten is!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
20-12-'09, zondag, dag 315
Met een lichte kater sta ik op. De anderen lopen er even groggy bij als mezelf. Even lijkt het een superluie dag te worden, tot ik een sms krijg van een couchsurfer in Fremantle die ik op het couchsurffeestje enkele weekends daarvoor had ontmoet. Hup, de douche in en trein op.
We gaan naar het Arts Centre, waar elke zondagnamiddag gratis concert is gedurende de zomer. En geloof me, het zomert hier goed. We genieten van een drank en de muziek, lopen enkele andere couchsurfers tegen het lijf en eten een vroeg avondmaal bij de Thai. Rodolfo heeft die avond een feestje, waardoor ik op 'n degelijk uur terug 'thuis' ben en de verdere avond half tv kijkend, half pratend met Anuj doorbreng,
--------------------------------------------------------------------------------------------------
21-12-'09, maandag, dag 316
Ik wil Anuj de Indier kennis laten maken met de Belgische keuken. Om 10u sta ik al appelmoes te maken. Dat noem ik toch een Vlaamse keuken, appelmoes met worst.
Tegen lunchtijd spreken Nederlandse Floor, Zwitsers Marc en Urs (allen tour-1-genoten) en ik af om onze laatste dag samen door te brengen. Morgen vliegen de Zwitsers huiswaarts, ik trek naar Darwin en Floor blijft tot na kerst in Perth. We gaan naar Freo (mooier en aangenamer dan Perth city), waar we de gevangenis bezoeken en enkele verfrissende biertjes achterover slaan.
Een fijne laatste dag in Perth en tevens het einde van mijn dagen in Western Australia!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten