14-02-'09, zaterdag, dag 6
2de indruk van Sydney: mooi, groots, zeer vriendelijke mensen, de stad toch wel proper (maar nog steeds zag ik geen vuilkar) – behalve op het einde van onze straat.
De Sydney-inwoners (laat ik ze 'Sydneysezen' noemen) zien zichzelf graag. Ze zijn ijdel en doen re veel voor om er gestroomlijnd te blijven uitzien. Overal zie je mensen joggen, door weer en wind. Je moet er natuurlijk iets voor over hebben.
Ook zijn ze trots op hun land. En terecht ook.
The Blue Mountains is een groot en mooi nationaal park net buiten Sydney. Er zijn 26 dorpen in gevestigd, prachtig om te wonen dus.
7 A.M.
Ik voel spieren waarvan ik het bestaan niet afwist. Bij het doen van mijn dagelijks ochtendgym (starjumps beebie) voel ik dat mijn armen nog ok zijn. Goed, ik kan de dag verder door geraken. 45Min later zitten wij - met honger - in een busje met Simon, 'n Outback Luke-lookalike. Na het oppikken van nog andere mensen reden we richting Blue Mountains. We maakten een tussenstop (breakfastbreak) in het Olympisch Dorp dat voor de Spelen van 2000 werd gebouwd. Dit wordt nog steeds benut voor sportacitiviteiten en anderen culture dingen. Gigantisch groot is het! Beervelde is niets ivm dat dorp.
30 min later kwamen we aan in Euroka, een vulkanisch gebied begroeid met prachtige flora en founa. En, mijn eerste kangoeroe is een feit! Zonder enige argwaan bleef hij/zij verder eten. Wat verderop zat een groepje van 3. WIJS!
Erna nam Simon ons mee naar The Mountains. Eerst enkele dorpjes doorkruisen voordat we aan onze ontdekkingstocht konden beginnen. We stopten enkele keren om het uitzicht te spotten, een mooi zicht over de vallei waar beneden regenwoud is. Mooi zou het geweest zijn moest er geen mist zijn. Een witte muur verpeste ons uitzicht. En neen, het klaarde niet op. Integendeel, er kwam regen bij. Echt balen, want zoals je op internet kan vinden zijn The B M prachtig!
Gezien de weersomstandigen niets waren, werd er snel gelunched (veel te duur voor iets slechts). 's Namiddags trokken we het regenwoud in. En REGENwoud was het. Door de regen en een bijna platte camerabatterij zijn het aantal foto's beperkt.
We zagen het bos door de bomen niet meer (of is het omgekeerd?) en waren wat verveeld door het slechte weer dus troken we richting 'exit' waar we ons met de lotgenoten vervoegden.
Voordeel van de regen: het woud stond in bloei en dus op zijn mooist. Ik zal maar aan de voordelen denken...
Een 2 uur durende terugrit bracht ons naar de hostel waar we 's avonds met onze kamergenoten een kaartspel speelden. Ook fijn!
PS: dinosaurussen zijn de max!
--------------------------------------------------------------------
15-20-'09, zondag, dag 7
Op deze 7de dag van de week, en inmiddels een week weg van het Belgenlandje, sliep ik uit. 9.45 AM werden we wakker, net te laat voor het ontbijt. Dus maar naar de winkel om zelf wat samen te stellen. De keuze was snel gemaakt bij het zien van – jawel – Cote d'Or! Broodje toasten, chocolade erop... mmmm....
“Het is niet omdat het zondag is, de 7de dag van de week en inmiddels een week weg van het Belgenlandje, dat we niets gaan doen”, zeiden we tegen elkander. Dus trokken we door China Town naar een overdekte markt. Net zoals ze er veel in de toeristische delen van Turkije hebben ('I give you good price'), maar dan vol met Aziaten. Het was druk, heel druk! Ik kocht nieuwe slippers en een pet (de 1ste in mijn hele leven), iets wat ik goed zal kunen bezigen in de woestijn waar we vrijdag naartoe trekken.
Oogjes dicht, snaveltjes toe!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten