17-2-'9, dinsdag, dag 9
De wekker gaat onmenselijk vroeg af! 4 AM was het van dat. Het is raar om te vertrekken nu we het net gewoon aan het worden waren in Sydney, de hostel, de mensen. Nou, het backpackersleven.... het is me wat....
Een snelle douche en klein ontbijt later waren we aan het wachten op de shuttle die ons naar het vliegveld brengt.
6.35 AM vertrekt onze vlucht. Dit keer een kleiner vliegtuig, zonder eten, lakentje en tv. Als een blok val ik in slaap en word ik bij de landing (8AM – een uur tijdsverschil met Sydney) tot in Adelaide. Met de bus naar de city. Het verschil met Sydney is groot. Het is alsof je van Brussel naar Beervelde gaat. We vinden de hostel (My Place Adelaide Backpackers) vrij snel en zien dat het goed is. Een stuk properder, maar ook kleiner. We zagen al enkele kamergenoten maar zoals ik het zelf graag heb liet ik ze rustig ontwaken.
De plannen voor vandaag: rustig aan en genieten van de zon (10AM en al 30 graden – dat wordt smeren) en stad.
We trokken naar een verfrissingspauze de stad in. Adelaide is mooi; het voelt ruimer dan Sydney doordat hier weinig wolkenkrabbers zijn. De stad ziet er wat uit als een westernfilm. Verschillende huizen, pubs, resto's lijken geknipt en geplakt uit een westernmovie. Mooi!
We gaan verder en komen de Botanic Gardens tegen. Ik vermoed dat ze dit in elke grote stad hebben. We vidnen een mooi rustig plekje onder een boom. Schaduw is gewenst want de zon is op haar best. Zon, vlindertjes, duiven met kuiven, verliefde koppeltjes zijn alom aanwezig... was Jelle hier maar...
De hitte maakt me loom en al snel val ik in slaap. Een kleine 2 uurtjes later zord ik wakken en zegt mijn maag dat het tijd wordt voor voedsel. Terug de stad in. In Rundle Mall (wat lijkt op onze Meir) vinden we wat we zoeken en trekken we huiswaarts.
2 Zwitserse dames vragen ons mee om 's avonds naar Glenelg Beach te gaan. Deal! Na douche en eten zitten we op de tram die ons 20min later op bestemming brengt. Prachtig, doorschijnend water, zacht zand tussen de tenen.... wijs!
De wind stak op dus tijd om terug te keren. Op tijd in bed om 's anderdaags uitgerust van de dag te kunnen genieten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten