18-02-'09, woensdag, dag 10
Walt raadde mij aan om naar Mount Lofty te gaan omdat the view prachtig schijnt te zijn. We checken of het openbaar vervoer ons daar kan brengen, maar ontdekken al snel dat het moeilijk wordt.
Het is heet, bloedheet als we aan de fietsenverhuur staan. In Adelaide kan je gratis fietsen huren; ons dagprogramma was dus snel gekozen. Met de fiets naar het strand, jippie! We volgden de Torrens River en kwamen na een goed uur aan White Beach. WOW! Een filmplaatje! Amper een kat te bespeuren. Als een klein kind spureten we het water in. Aussies zisten ons te zeggen dat er dolfijnen zitten en jawel, al gauw zagen we een groepje in de verte. De max!
De fietsen moesten op tijd terug dus het zonnen, bakken en braden bleef beperkt dus niet te kort. Terug door de mooie wijken ('Neighbours... everyone needs good neighbours...'), langs de – op sommige plaatsen droge – rivier, richting stad. Net zoals de auto's links rijden is het met de fiets ook zo. Aanpassen!
Na het droppem van fiets en helm (verplicht in OZ) gaan we naar de Coles (winkelketen) voor wat spijs en drank. Niet eenvoudig om onze 2 eetstijlen te mengen, doch slaagden we er tot nu toe altijd in. Goed van ons.
Bij het kiezen van de kaas spreekt een leeftijdsgenote ons in het Nederlands aan. Onze eerste Belg in Adelaide, met haar Italiaanse vriend op tocht. Telefoonnummers worden uitgewisseld om later op de avond samen iets te gaan drinken. Uiteindelijk worden de plannen gecanceld gezien ze comfy naar een film aan het kijken waren. Geen probleem, de vermoeidheid sloeg toch toe.
Moe maar voldaan kruipen we ons bedje in.
--------------------------------------------------
19-02-'09, donderdag, dag 11
De hostel heeft goede bedden en dat is aan onze slaapritmes te merken. Om 10u staan we op, nuttigen we ontbijt en checken we de mails. Programma voor vandaag: boeken van de vlucht van Alice Springs naar Brisbane, naar de bank en genieten.
We nemen rustig onze tijd, no worries. Na het bankbezoekje zoeken we een mooi plekje op de kleine honger te stillen. We passeerden het museum van South Australia. Gelukkig was het gratis want veel meer dan wat opgezette dieren en uitleg over de aboriginals (wel interessanter dan dode beesten bekijken) was het niet. We genoten erna van de zon op ons muiltje voordat we gratis internet in de bieb benutten. Klik, klak, even later was de vlucht geboekt. Na Alice zakken we af naar Brisbane, aan de oostkust. Van daaruit gaan we naar beneden zodat we eind maart in Melbourne zijn waar ik mijn werkmaanden start.
We gingen voor de laatste keer naar de markt in Adelaide voor goedkoop fruit en groenten. Opeens hoorde ik Vlaams praten. En neen, het waren niet de stemmen in mijn hoofd maar drie Belgische kerels die mijn pad kruisten.
De avond verliep rustig. Herorganiseren van de rugzak (a thing to do everytime we go to another place), koken, eten, lezen, kletsen...
Morgen komen ze ons al om 6.45 AM halen dus maken we het niet te laat.
Alice Springs, here we come!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten