23-04-’09, donderdag, dag 74
In tegenstelling tot de voorbije dagen is het weer nu aan de mindere kant. De zon schijnt, maar er steekt een windje op. Zolang het maar geen zuidenwind is, is het oké want anders is het koud. De zuidpool is vlakbij, weet je wel.
Het weer zal er niet op verbeteren, nu we al een maand in de herfst zitten. Dus gelieve geen smsjes, mailtjes,… te sturen hoe mooi het weer daar wel in en hoe leuk de bbq’s zijn. Dank u.
Maar om verder te gaan…
Voor het eerst besefte ik dat ik niet alleen in Australië heb rondgereisd (‘backpack part I’ zit er al op, ‘part II’ staat nog voor de deur) en gewerkt, maar ook effectief heb gewoond. Ha! Dat was me blijkbaar nog niet duidelijk. Nu ik de dagelijkse wandeling weer een paar keer gedaan heb en vertrouwde gezichten tegenkom, is het ‘woonbesef’ er meer en meer.
Flo en ik maken broodpudding met restanten wat ooit een Grieks paasbrood was. Kaneel, appel- en banaanstukjes, melk en wat suiker erbij en smullen maar!
Eenmaal de kindjes in bed liggen, is het ‘girlsnight’. We trekken een fles lekkere bubbels open, vreten chocolade, kleuren ons haar (ik doe mee) en roddelen erop los. Dolletjes!
--------------------------------------------------------------------
24-04-’09, vrijdag, dag 75
Voor het eerst sinds een maand sla ik de ochtendwandeling over en breng Hannelore met de auto naar school. Het regent namelijk en als er iets is dat ik niet fijn vind, is het wel regen.
Ik rijd, met Flo op de achterbank, door naar het Greensborough Plaza (winkelcentra in Greensborough, wat vrij logisch is) en koop een draagbare harde schijf.
Flo wordt echter te lastig waardoor huiswaarts keren de enige oplossing is.
Deze middag komt Jonathan van Sydney aan. Hij is een danspartner van Marjolijn en samen gaan ze volgend weekend aan de danscompetitie meedoen.
’s Avonds komen Lynda en Warren (of hoe schrijf je dat?) ook eten, lekker Vietnamees. Zij trekken er ’s avonds op uit en placeren verschillende danskes. Kwestie van er in te komen hé.
--------------------------------------------------------------------
25-04-’09, zaterdag, dag 76
25 april, Anzac-day. De dag waarop Australische en Nieuw-Zeelandse soldaten worden herdacht die in WOI vochten in Turkije. Een publieke verlofdag en dus geen gym.
M’lijn gaat met Jonathan dansen bij haar vaste danspartner. Ik blijf met de pagaders thuis en we knutselen erop los! En na knutselen volgt het opruimen, wat een heuse klus blijkt te zijn. Mooi maar voldaan ploffen we erna neer in de zetel en kijken we naar ‘Dora, superbabies’. De max!
--------------------------------------------------------------------
26-04-’09, zondag, dag 77
We trekken er met zijn allen op uit om stof te kopen. Stof om op Jonathan’s shirt te naaien zodat het mooi past bij Marjolijn’s kleed. Lynda is ook van de partij en wat blijkt? Zij kan kleren maken. Dat treft want ik wil kleren leren maken. Missie voor de komende 4 maanden: jurk en rok leren maken.
Terwijl Flo zijn noodzakelijk middagdutje doet, oefenen M’lijn en Jonathan nogmaals hun dansen. Ik kijk en zie dat het goed is!
’s Avonds gaan ze opnieuw dansen. Ik blijf thuis en vul de blog aan.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten