20-03-’09, vrijdag, dag 40
Iets voor 9 zeggen we ‘daag’ aan Steve en Cooma.
We willen morgen in Melbourne zijn. Volgens de locals geen probleem: ‘it’s just a 8 hours drive.’
Ligt het aan de Victoriaanse (je weet wel, van de staat Victoria) wegenkwaliteitof aan onze ingesteldheid? Het gaat vlotter dan voordien of het voelt althans zo. Melbourne is nog meer 200 km van ons verwijderd.
Langs de highway gaan we zuidwaarts. We lunchen in Cann River, eten in de late namiddag in Lakes Entrance en overnachten in Moe.
Een goede afstand afgelegd vandaag, de volle 413 km. Bij ons is dat op een 4-tal uur afgelegd, maar hier is dat met onze supercamper en de verkeersregels iets langer. Die laatste zijn me nog niet helemaal duidelijk. Voor de auto’s is de limiet duidelijk aangegeven, maar hoe zit het met de camions? Mogen die mij zo maar aan 90 km/uur voorbij steken? En dan ook die fietsers die je soms op de highway tegenkomt. Dat mag hier dus allemaal hé! Geflipt maat!
Ook een opvallend feit: je pikt hier voordat je op een rondpunt komt. Wil je de 3de afslag nemen (dus naar rechts gaan), dan pik je naar rechts nog voor je op het rondpunt bent. Een stuk beter dan bij ons waar je naar links pikt net voordat je wilt afslaan.
Opnieuw zagen we veel roadkill, vooral kangoeroe’s (eentje lag in de berm met zijn poten in de lucht). De waarschuwingsborden missen hun doel soms…
--------------------------------------------------------------------
21-03-’09, zaterdag, dag 41
Doel: Melbourne en start van de Great Ocean Road (GOR).
11 AM: aankomst Melbourne. Vlug tanken of we hebben een probleem: stilvallen op de highway waar het superdruk is, zonder reflecterende driehoek en een camper waar je de 4 pinkers niet mag aanzetten.
Na het vergaren van GOR-informatie in Geelong rijden we door naar Torquay, Bells Beach, Angelsea, Lorne, Apollo Bay. Allemaal lookouts over de GOR. Mooie views, prachtige stranden,…
We overnachten op een camping in Cape Otway. Boven onze hoofden zijn de koala’s hoog in de bomen een dutje aan het doen.
PS: gelukkige verjaardag Peter.
--------------------------------------------------------------------
22-03-’09, zondag, dag 42
We verlaten Cape Otway na een energierijk ontbijt en een 3-minuten douche ($1/3 min).
Het is koud op deze 2de herfstdag. De lange broek wordt bovengehaald, de trui haal ik van onder het stof. We zetten de GOR vandaag verder. Stopplaatsen zijn de 12 Apostels, Londen Bridge,…
Ik vrees dat het weer op mijn gemoedstoestand werkt. Na de 12 Apostels is de rest niet meer dan stenen in het water. Joke en Tan denken er ook zo over, dus strekken we terug naar de bewoonde wereld, daar waar wel onze gsm’s wel bereik hebben.
Het rijden is vermoeiend, zeker als eentje naast je slaapt en de ander vecht tegen de slaap. Een powernap is gewenst. Eerst tanken en wat eten. Ik heb terug energie waardoor de powernap wegvalt. We overnachten in een suburb van Melbourne. Voor de laatste keer op een parking. Een laatste avondmaal in de camper, een laatste keer slapen in de camper, alles voor de laatste keer.
Na 17 nachten is het wel mooi geweest. Een goed bed zal me goed doen.
Melbourne, here I come!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten