01-04-’09, woensdag, dag 52
Healesville Sanctuary (www.zoo.org.au/HealesvilleSanctuary) staat vandaag op het programma. Oorspronkelijk plan was om deze OZ-diertjes te bezichtigen in de vakantie, maar nu Walt en mama Monique er toch naartoe trekken kunnen we evengoed mee.
Florian vindt de dieren de max! ‘Kokoala’ alom!
We zien emu’s, verschillende slangen- en hagedissensoorten, wakkere, etende en slapende koala’s, wombats, (levende) kangoeroe’s, walabi’s, een vogelshow, operatie van een gewonde kangoeroe,…
Een beetje zoals Park Paradisio (‘oh oh oh, Paradi-isio’), maar dan met OZ-dieren. Plezier voor het hele gezin!
We zijn net op tijd terug om Hannelore van school op te halen. Cadeautjes van oma in België worden uitgedeeld, dus blije gezichtjes all over the place. Bumba is in ons middel.
--------------------------------------------------------------------
02-04-’09, donderdag, dag 53
We spelen een spel vandaag! We spelen… ramptoeristje! Wij Belgen, ervaringloos met bosbranden, zijn toch wel curieus hoe het gebied er uit ziet. We gaan naar Kinglake, een dorpje/stadje dat voor een groot stuk afgebrand is. De bruine grondkleur loopt over in de verschroeide bomen. Huizen zijn afgebrand, alleen de – stenen – schoorstenen blijven staan. Enkelen hebben geluk; hun – stenen – huis staat nog overeind. De buren hebben minder geluk. Veel mensen lieten het leven in de bosbranden, die volop woedden in Victoria. Terwijl de ene kant van het land overstroomd was, kon de andere kant het water wel goed gebruiken. Afschuwelijke verhalen van hoe mensen aan hun einde kwamen…
Walt en mama Monique pakken hun zakken, geven een afscheidskusje aan ons allen, lunchen voor het laatst in Watsonia. Ik breng hen naar Melbourne airport, wuif hen uit en zeg ‘Tot 9 mei Walt, enne… geniet!’
De overige tijd genieten we van het stralende weer en spelen we op de speeltuin (ook de kindjes doen mee).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten