18-04-’09, zaterdag, dag 69
Flo blijft thuis bij moeke en papa, Joke en ik brengen Hannelore naar de gym. Terwijl laatstgenoemde haar energie kwijtspeelt, gaan wij shoppen. Leuk om niet constant rond te moeten kijken of ‘de kleinen’ wegloopt.
Verder verloopt de dag rustig: Joke doet haar was, strijkt en maakt haar backpack klaar. ’s Avonds maakt ze haar wereldbekende lasagne, deelt ze cadeautjes uit aan de familie Dielkens-Kindt en drinken we een glaasje op haar en haar verder backpackersbestaan.
Voor het laatst kijken we naar enkele afleveringen van Friends en naar een film waarvan de naam vergeten mag – ik bedoel: moet – worden.
--------------------------------------------------------------------
19-04-’09, zondag, dag 70
5.15 AM gaat de wekker af. Ik draai me nog even om.
5.25 AM gaat de wekker af. Ik sta op, kleed me aan, kijk in de spiegel, denk ‘oei’, eet een appel, kijkt achter me, zie Joke, ga naar de auto, help met Joke’s backpack in te laden, open de poort, start de auto en rijd.
Een half uur later komen we half slapend aan op de luchthaven. Iets later is haar (lees: Joke’s) vlucht naar Brisbane dus lang wachten hoeft ze niet. Een kus en knuffel (met de armen rond de backpack – het voelt wat als Jelle), ‘veilige rit en veel plezier op de farm jij boerenvrouwtje!’
Opnieuw een half uur later kruip ik terug in mijn bed. Dit is een uur waarop ik anders na het uitgaan onder de wol kruip. Alleen is de situatie nu wat anders.
Ik word – 2 uur later – wakker van het gelach van Florian, gepraat van Hannelore en stoelenverschuif van de ouders. Tijd dus om op te staan en mijn bedje te vullen.
Danny moet vandaag weg en ook M’lijn moet enkele uren weg om haar danscapaciteiten verder op te krikken. Binnen twee weken heeft ze namelijk een danswedstrijd.
Een warme, mooie dag met een wandelingetje naar het park en spelen op de speeltuin.
’s Avonds trekken de ouders er op uit. Ik blijf naar goede gewoonte thuis en waak met mijn leven over het huis en kindertjes.
--------------------------------------------------------------------
20-04-’09, maandag, dag 71
De paasvakantie zit erop. Tijd om de schooltas uit de kast te halen. ‘En vergeet je uniform niet Hannelore!’.
Vanaf nu telkens weer de ochtendlijke wandeling. Goed voor de conditie en bloedcirculatie. De route door het park is nog steeds dezelfde. Flo noemt de boomstronk nog steeds ‘kijk, een koala’ en blijft verbaasd over de vogels die langs alle kanten zich van hun beste kant laten tonen. Kaketoe’s maken een vreselijk geluid, neem het van mij aan. Mijn voorkeur gaat uit naar de kleine papegaaitjes, die met groene, rode, gele en blauwe veren.
Jawel, onze goede vriend ‘meneer de oversteekman’ is ook weer van de partij. Met zijn ‘stop’-bord en fluitje in aanslag doet hij alle auto’s stoppen in de buurt van de school. Tot op 2 km van de school zijn ze te vinden, deze mannetjes/vrouwtjes. Van veiligheid gesproken.
Het is maandag en wat is er op maandag te doen op school? Jawel, assembly. Alle kinderen verzamelen weer in de sportzaal, zingen het volkslied – ook de vaders, moeders en grootouders aan de zijlijn doen goed mee (met alle respect, maar het blijft grappig om zien) – de directrice heeft verse informatie mee (‘we gaan verbouwen’, ‘er komen goochelaars tijdens de education week’, ‘we nodigen alle ouders en aanverwanten uit voor het rock concert in mei’,’blabla’,…)
Opnieuw een stralende dag! Volgens Fox Radio is het zo’n 22°. Ja, mijn gat! ’t Is zeker 27°, of het voelt althans zo. Ik geniet dus volop en laat mijn lijf nog wat bijbruinen.
Buiten dat weinig veranderingen. Spelen met Flo is zowel op maandag als op dinsdag als op woensdag als op… ongeveer hetzelfde. Eens fietsen naar het park, voetballen, waterspelletjes,… Dat kereltje vermaakt zich goed.
--------------------------------------------------------------------
21-04-’09, dinsdag, dag 72
22-04-’09, woensdag, dag 73
Opstaan. Aankleden. Flo begroeten. Flo aankleden. Hannelore begroeten. Cornflakes klaarzetten. Boterhammen snijden. Lunch klaarmaken. Flo in de buddy zetten. Hannelore zeggen dat ze haar step mag nemen. Hannelore zeggen dat ze haar helm niet mag vergeten. Stappen. Stappen. Stappen. Stappen. Stappen. Hannelore uitwuiven.
Stappen. Stappen. Flo uit de buggy halen. Spelen. Spelen. Flo duwen op de schommel. Lezen. Spelen. Stappen. Stappen. Stappen. Deur openen. Buddy terugzetten. Spelen. Spelen. Boetseren. Smoothie maken. Springen op de trampoline. Smoothie opdrinken. Spelen. Tekenen. Eten. Flo klaarmaken voor zijn middagdutje. Zonnen. Lezen. Insmeren. Aankleden. Flo begroeten. Flo aankleden. Flo in de buddy zetten. Stappen. Stappen. Stappen. Stappen. Stappen. Hannelore begroeten. Praten met Lynda. Spelen. Spelen. Stappen. Stappen. Deur openen. Buddy terugzetten. Spelen. Springen op de trampoline. Eten klaarmaken. Eten. Opruimen. Smsen. Flo en Hannelore in bad steken. Flo in bed steken. Flo slaapwel wensen. Hannelore’s verhaaltje voorlezen. Hannelore slaapwel wensen. Internetten. Foto’s uploaden. Chatten. M’lijn begroeten. Weetjes uitwisselen. Afspraken maken. Friends bekijken. Skypen. Slapen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten