30-03-’09, maandag, dag 50
School start op maandag om 8.50 AM, 10 minuten vroeger dan anders. Er wordt dan tijd vrijgemaakt om het volkslied te zingen (ik kom niet verder dan ‘O dierbaar België, o heilig land der vaad'ren’), de sportuitslagen mee te delen, (paas)tombolaprijzen uit te delen,... Kortom, quality time en ode aan het vaderland.
De zonnecrème wordt bovengehaald, Florian zet zijn petje op, alle zonnebescherming is welkom want het is een warme dag!
En op warme dagen houdt ne mens het best rustig. Buiten spelen, boekje lezen, op tijd en stond afkoeling zoeken, iets eten, iets drinken.
Spelen op de speeltuin na schooltijd. Avondeten, badje, verhaaltje en bedje in.
--------------------------------------------------------------------
31-30-’09, dinsdag, dag 51
Vandaag vertrekt Marjolijn naar Mexico. Haar zus woont daar en heeft een baby’tje, vers van de pers. Voor de doop trekt Marjolijn tot 17 april naar daar.
We vertrekken mooi op tijd en zoeken nog enkele cadeautjes voor de Mexicanen.
‘Ti amo!’, ‘Daag moeke!’, ‘Tata moeke!’ roepen de kindjes hard tot moeke uit het zicht is.
Het is weer een warme dag, dus houden we het vrij rustig. Terwijl Hannelore na schooltijd haar uitleeft in de gym, trekken wij naar het winkelcentrum voor het inslaan van spijs en drank.
Walt trekt opnieuw naar de luchthaven waar hij zijn mamatje ophaalt. Samen gaan ze drie weken in OZ rondtrekken. Mama Monique keert dan terug huiswaarts, terwijl Walt Nieuw-Zeeland drie weken onveilig maakt.
En zo zag ik op deze dinsdagavond een ander (iets of wat) vertrouwd gezicht terug. Altijd fijn!
Het Nieuwsblad wordt uitgelezen (maar we laten nog wat letters over voor de anderen), verhalen worden verteld, er wordt gedronken en gelachen.
Een goede afsluiter van een goede dag.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten