donderdag 4 juni 2009

Watsonia, dag 106 tem 115

25-05-’09, maandag, dag 106

‘Gelukkige verjaardag Moeke!’
Hoera hoera, het is feest! Deze dag staat in teken van Marjolijn en haar verjaardag.
M’lijn zegt de zin ‘ik wil een tattoo laten zetten’ en hup, 5 minuten later zitten we op het net allerlei symbolen af te zoeken. Er wordt inmiddels een afspraak gemaakt om volgende week bij de tattooshop langs te gaan. Oooh, ik wil er ook nog eentje!

’s Namiddags trekken we naar de winkelcentra waar M’lijn haar voeten onze handen laat nemen. Een uurtje later trekken we – M’lijn met de properste voeten ooit – richting school om Hannelore op te pikken. De twee cakes die ik gisteren maakte wordt aangesneden, de kaarsjes worden uitgeblazen en cadeautjes worden gegeven. Dolle pret ten huize Dielkens-Kindt!

--------------------------------------------------------------------

26-05-’09, dinsdag, dag 107

Een normale dag vandaag. Echter staat er ‘s avonds iets leuks voor Hannelore te wachten. Het is schoolconcert waarbij alle ouders, grootouders en sympathisanten uitgenodigd zijn (mist betaling uiteraard). Uit volle borst zingen de kindertjes van Watsonia North mee. Liederen over vissen, surfers, pinguïns,… passeren de revue. Ook de choreografie ziet er goed uit.

Later die avond hoor ik eindelijk mijn geliefde terug.
Van een geslaagd avond gesproken.

--------------------------------------------------------------------

27-05-’09, woensdag, dag 108

Een dag waar Aldi en fitness centraal staat.

--------------------------------------------------------------------

28-05-’09, donderdag, dag 109

M’lijn is het huis uit, dus Flo en ik blijven thuis deze dag. We spelen, kleuren, leren nieuwe kleurtjes kennen, zingen, dansen en springen.

’s Avonds boks ik de ziel uit mijn lijf. Wijs!
Om het compleet te maken word ik nadien gemasseerd door Lemme, een vriend van M’lijn die zijn massagediploma (of hoe wordt dat genoemd?) binnenkort behaald. Genieten!

--------------------------------------------------------------------
29-05-’09, vrijdag, dag 110

Niets speciaals te melden.

--------------------------------------------------------------------

30-05-’09, zaterdag, dag 111

Weekend! Uitslapen! Joehoe!
Met de boterham nog achter onze kiezen vertrekken Hannelore en ik net de lunch naar de gym. Calorieën verbanden. Want onze leuze is: ‘Van koekjes word je… vet. En dat willen we… niet.’
Na een verfrissende douchen springen de ukkies op de fiets om een tourke (rond de drie gebouwen) te doen. We ontdekken een nieuwe speeltuin waar we even halt houden. De zon verdwijnt stilaan, het wordt te koud om nog langer buiten te blijven.

Een rustige avond waarbij M’lijn uit dansen gaat.

--------------------------------------------------------------------

31-05-’09, zondag, dag 112

De zon schijnt, de kaketoe’s krijsen volop, de papegaaien vliegen in het rond.
We springen opnieuw op de fiets en gaan vandaag naar het vertrouwde park. Met een boekje in de hand en de zon op mijn snoet sla ik mijn twee koters gade.

’s Avonds is Lemme hier opnieuw en geniet ik van zijn goed handwerk.

--------------------------------------------------------------------

01-06-’09, maandag, dag 113

1 juni: de officiële start van de winter. Terwijl de temperaturen aan de andere kant van het land nog steeds prima zijn, begint het hier steeds kouder te worden. Iets wat ik wel gewoon ben van thuis.
Gepakt en gezakt trekken we naar ’t stad, naar St-Kilda om M’lijns tattoo te laten zetten. Wanneer we het stad inrijden horen we op de achterbank een vreemd geluid. Oh, het is Florian die zijn niet-verteerde pannenkoek uitkotst. Dolletjes!
Na een korte maar krachtige opknap- en oplapbeurt rijden we verder naar Vooddoo Ink.
Terwijl de man van de tattooshop alles prepareert komen vriendinnen Effie en Helen toe. Sappige verhalen worden verteld wat een prima afleiding voor Marjolijn is.
Slecht een kwartiertje later is M’lijn verfraaid met een prachtige tattoo.
Met zijn allen vullen we nadien onze buik met een heerlijke crème. Er is nog wat plaats voor een - ook best te pruimen – broodje.
Een gezellige dag!

Die avond gebeurt het… Snif snif…
Mijn bril is heengegaan... Mijn mooie en niet goedkope bril zegt ‘krak!’ Een onherstelbare krak maakt ie. Zomaar, opeens, uit het niets breekt het rechterpootje af.
De opticien in het dorp zag na 1 seconde dat het onherstelbaar is.
Secondelijm houdt niet dus heb ik het met tape vastgekleefd.
De lenzen zullen dus dagelijks gebruikt worden en extra zorg wordt toegepast bij het dragen van de bril. Gedaan met dure brillen te kopen.
Arme bril...
En stomme Prada!!

--------------------------------------------------------------------

02-06-’09, dinsdag, dag 114

‘Belgen in Australië moeten zeker hun klassiekers kennen’, denk ik hardop als ik met Hannelore ’s avonds naar de gym rijd. Al gauw vullen de liederen van Clouseau de auto. Iedereen weet wat een goede stem ik heb, dat moet niet onder stoelen of banken gestoken worden. Hannelore begint de teksten al beter te kennen: ‘altijd beetje lief’ is al veranderd in het oorspronkelijke ‘altijd heb ik je lief’. Mooi zo!

--------------------------------------------------------------------

03-06-’09, woensdag, dag 115

Een normale dag in het leven van Jolien.

1 opmerking:

Het Thuisfront zei

Schrijf u maar in bij de volgende Australian Idol!