maandag 22 juni 2009

Watsonia, dag 132 tem 135

20-06-’09, zaterdag, dag 132

2 verwarde, aangenaam verraste kindjes bij het zien van papa. Wat een leuke verrassing!! En papa heeft een nieuwe Dora-dvd mee! Woehoe!
Hanne en ik trekken na de lunch naar de gym. Nadien speelt ze met papa gezelschapspelletjes terwijl M’lijn en ik naar de fruitmarkt gaan.

’s Avonds gaan de ouders uit, ik skype met Beervelde.

--------------------------------------------------------------------

20-06-’09, zondag, dag 133

Feest op deze zondag! 7 dikke kussen voor Hannelore! De avond voordien versierde ik de keuken een beetje en dat vindt ze heel fijn!

Danny is net M’lijns haar aan het kleuren. Ik schuif – met mijn flesjes kleur – aan en heb een uur later donkerbruin haar. Ne mens mag ne keer zot doen hé. Even vrees ik voor een fluo-resultaat, maar gelukkig is het alleen de kleur in het potje dat blauw uitslaat.

Nog even langs de taartenwinkel (taarten vind je hier niet bij de bakker, daar zijn alleen brood en wat koeken te vinden) en het feest kan beginnen!
Enkele vrienden van M’lijn komen langs en ook Jack en Jayda zijn van de partij. Genoeg speelkameraadjes voor de kids.
Het grote verjaardagsfeest met veel vriendjes, daar moet ze nog even op wachten. Hannelore wilde graag een verjaardagsparty in de gym waarbij er spelletjes gespeeld worden met de kinderen, maar dat is pas vrij op 2 augustus. Dus, nog enkele weekjes wachten om zich met haar vriend(innet)jes uit te leven in de gym.

Alle gasten (5 volwassenen [dat betekent veel cadeautjes] en 4 kinderen) schuiven de beentjes onder tafel voor een stukje verse appelcake door moi, ‘fairy bread’ (brood met gekleurde snoepjes op, zo die van de ijsjes) door M’lijn en chocoladetaart door de winkel.
4 uur later zeggen de gasten ‘merci en tot de volgende keer’ en ruimen we de boel aan de kant.

’s Avonds vertrekt Danny terug naar Sydney om zijn laatste drie weken cursus af te werken.

PS: dag 133 is vandaag ingegaan. Exact de helft van mijn tijd in Oz. Binnen 133 dagen ben ik terug thuis. Een beetje ‘joepie’ (terug bij poepie) maar ook een beetje ‘ai’ want Oz is echt fijn!

--------------------------------------------------------------------

22-06-’09, maandag, dag 134

Uitzonderlijk moet M’lijn vandaag werken, een ganse dag buitenshuis.

Het weer laat het toe om naar school te wandelen met de koters. Het is opnieuw een mooie dag met geen wolkje aan de lucht, zo’n 16°, niet slecht voor winter te zijn.
Flo en ik stappen verder naar de vijver met het vuile water, waar enkele eendjes rustig aan het zwemmen zijn.

Verder ’n normale dag met een namiddagje kuisen en ’s avonds sport.

--------------------------------------------------------------------

23-06-’09, dinsdag, dag 135

Bewolkte dag voor iedereen.
Wandeling naar school met Hannelore en Florian.
Wandeling naar de vuile vijver met Florian.
Met de blokken spelen met Florian.
Dansen en zingen met Florian.
Bad nemen met Florian.
Ovenschotel maken zonder Florian.
Lunchen met Florian.
Blog aanvullen zonder Florian.
Naar Lynda gaan met Florian.
Naar de gym gaan zonder Florian en met Hannelore.
Naar huis gaan met Hannelore en Florian.
Eten met Hannelore en Florian.
Verhaaltje voorlezen met Hannelore en Florian.
Slaaptijd voor iedereen.

Geen opmerkingen: