04-06-’09, donderdag, dag 116
Het weer valt mee deze ochtend, dus besluit ik met beide kindjes te voet naar school te gaan. Flo en ik wandelen nog wat verder nadat we Hanne afzetten. We doorkruizen het hele park, zeggen verschillende keren ‘good morning’ (Flo’s versie: ‘gootmorng’), zien mooie papegaaien en horen krijsende kaketoe’s (ze zouden verboden moeten worden). We komen Lynda en Jayda tegen op de speeltuin. Terwijl de volwassenen ’n praatje slaan en weetjes uitwisselen spelen de ukkies mooi samen.
Na enkele uurtjes intensief stofzuigen en boenen, plof ik voldaan neer in de zetel.
’s Avonds trek ik naar de fitness voor de wekelijkse boksles. De armen werken niet zo goed mee, ‘mijne linksen’ moet beter.
--------------------------------------------------------------------
05-06-’09, vrijdag, dag 117
’t Zonnetje schijnt ook vandaag mooi. Koud maar zonnig. Goed genoeg om – na het blokken spelen, kleuren en tekenen – een parkwandeling te houden. Heerlijk met de snoet in de zon, zo zou het altijd moeten zijn.
--------------------------------------------------------------------
06-06-’09, zaterdag, dag 118
Weekenddag, een dag om uit te slapen.
We spreken af met een vriend van M’lijn, Martin, om samen te gaan brunchen. Martin en dochtertje van 10 maanden Eva komen wat te laat, wij hebben honger dus bestellen alvast.
Het is een leuke brunchplek. Alternatiever volk (ik moet aan Gent denken) vult de mooie en gezellige ruimte.
Flo en Hanne worden onrustig maar dat verandert vlug als hun bordjes (nou ja, borden) voor hun neus staan.
Na de brunch haasten we ons naar de gym. Hanne is net te laat, ai ai. Ik ga ook sporten, wat niet ideaal is met een goed gevulde maag. Bijna lag mijn ontbijt/lunch te blinken op de vloer.
Voordat we huiswaarts keren stoppen we nog even bij de fruitmarkt.
We zijn alle vier moe dus houden onze resterende namiddag rustig. Gezelschapspelletjes worden bovengehaald. Hannelore is boos als haar pion voor de 4de keer omver wordt gekegeld (‘jammer, dat zijn de regels van het spel’) maar wint toch. Van een gelukzak gesproken.
--------------------------------------------------------------------
07-06-’09, zondag, dag 119
We slapen allemaal uit en besluiten dus maar te brunchen. Half 12 is tenslotte geen uur om te ontbijten.
M’lijn spreekt in de namiddag af met Warren om hun danskunsten te onderhouden. We zijn vroeger ter plaatse en gaan even winkelen. We spotten een bepaalde winkel met geweldige koopjes. Helaas is M’lijn’s vangst beter dan de mijne en uiteindelijk keer ik met lege handen (maar zo heb ik geen geld uitgegeven, ook positief) terug. Volgende keer beter.
Het regent hard, heel hard wanneer ik met Flo en Hanne naar huis ga. Eerstgenoemde heeft nood aan zijn middagdutje, iets wat ik ook kan gebruiken. Dat is echter buiten de zin van Hannelore gerekend die (alweer) met een gezelschapspelletje afkomt. Allé dan, om het af te leren.
--------------------------------------------------------------------
08-06-’09, maandag, dag 120
Queens’s birthday. Een publieke verlofdag. Hannelore is vandaag thuis.
Effie’s birthday. Een reden om te brunchen (jawel, 3 dagen na elkaar). We ontmoeten haar en andere vrienden in een verzorgd etablissement (wat een woord!). De bediening en vriendelijkheid laat echter serieus te wensen over. Gelukkig is hun eten wel heel lekker.
Flo kan niet lang stil zitten; geen pretje dus voor mij.
Ik trek na brunch en korte wandeling huiswaarts met de koters terwijl M’lijn de verdere dag en avond in het feestgezelschap vertoeft.
--------------------------------------------------------------------
09-06-’09, dinsdag, dag 121
Regen. Koud. Brrr…
Ik heb geen zin om thuis te blijven dus ga ik met Flo naar het winkelcentra. Hij gedraagt zich voorbeeldig en mag zich dus helemaal uitleven op de speeltuigen.
’s Avonds sportavond.
Gelukkige verjaardag Kéké!
--------------------------------------------------------------------
10-06-’09, woensdag, dag 122
Een normale, iets wat saaie, dag met spelen, verstoppertje en regen. En koude.
Ik heb een hekel aan de winter in Melbourne.
--------------------------------------------------------------------
11-06-’09, donderdag, dag 123
Geen regen, wel koud.
Kuisen.
Lezen.
Spelen.
Cake bakken.
Sporten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten