20-10-’09, dinsdag, dag 254
Na een uitgebreid ei-ontbijt neem ik in de ochtend de bus naar Noosa, zo’n 2u zuidswaarts. Vandaag moet ik een slaapplaats weten te versieren; de couchsurfer kon me toch niet hosten en hostels laat ik liever links liggen. Ik hoop op de goedheid van de mens. Na enkele mislukte pogingen (stom natuurlijk om te denken locals op het strand te vinden – locals zijn aan het werken aja!) verander ik mijn strategie. Gewoon vragen is de nieuwe manier. 2 mensen willen maar kunnen helaas niet, nummer 3 hapt toe. Een grote opluchting! Dion, de man die me 2 nachten een zetel aanbiedt, moet werken tot 11 pm – ik hou me zolang bezig met lezen, mensen kijken, eten. Een iets ouder koppel houdt opeens naast me halt. De vrouw is een halve gestoorde maar oh zo grappig, de man laat haar wat doen in haar manier van zijn – toch wel mooi. De man in kwestie is een goede tekenaar en al snel heeft hij een portret van me getekend, vrouw vervolledigt het werk met een gedicht.
Tegen 11’n keer ik richting Dion’s werk. Het restaurant sluit. Eenmaal bij hem thuis maak ik een praatje met zijn huisgenoot en 2 vriendinnen. Eén ervan is in een diepe slaap en kijkt enorm verbaasd op als ze mij ziet. ‘Ben ik in het goede huis?’ kan je zo van haar gezicht aflezen. Grappig!
Dion besluit lang naar tv te kijken en biedt me zijn bed aan, hij zal wel op de zetel slapen. Mij hoorde je niet klagen! Een heerlijk 2 persoonsbed, helemaal alleen voor mij… ik waande me eventjes in een hotel.
--------------------------------------------------------------------
21-10-’09, woensdag, dag 255
Huisgenoot Johnny en ik trekken er samen op uit. We maken een mooie 3 uur durende wandeling door het nationaal park. Mooie stranden, mooie uitzichten, lekkere hapje bij de hand. De rest van de dag vertoeven we aan het strand – bloedheet is het er.
’s Avonds maak ik spaghetti voor ons klaar en kijken we naar een film, maar na nog geen half uur liggen we beiden te knorren.
Het is nu welletjes geweest. De uitgebreide zinnen, leuke zinsconstructies, grappige anekdotes,… ik heb er weinig zin in. Vanaf heden een – meestal – kort maar krachtig dagverloop.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
1 opmerking:
Zeg zus, uw schrijftalent moet je wel onderhouden als je volgend jaar op de boekenbeurs wilt staan !
Een reactie posten