10-10-’09, zaterdag, dag 244
Een luie luie dag. Ik vertoef de meeste tijd van de dag aan de lagoon, spring af en toe in het water voor de nodige verfrissing want man, wat is het heet!
In de late namiddag spreek ik af met Dave, de nieuwe cs’er. Hij en zijn buddy Chanta pikken me op en nemen me mee naar hun vriend’s huis waar een houseparty aan de gang is. Het is nog geen 6 pm en iedereen loopt er al drunken bij. ‘Oh waar ben ik beland?’ gaat door mijn hoofd. Ik hou het rustig en doe er lang over om die ene cocktail naar binnen te krijgen. Niets overhaasten he mannen.
Ik kijk vreemd op - maar probeer die blik niet te tonen – wanneer ze doodleuk coke aan het snuiven zijn. ‘Oh hemeltje, nu zit ik echt wel op een foute plek!’ is het enige dat door mijn hoofd gaat. Enige afzondering van die mensen is wat ik nodig heb en ontferm me over het huisdier, Bruce de slang.
Al bij al was het nog wel een fijne avond en waren Dave’s vrienden vriendelijk en social maar dat drugsgedoe, nee dank u!
Nou goed, ik heb er wel een goed verhaal bij om thuis te vertellen.
--------------------------------------------------------------------
11-10-’09, zondag, dag 245
Dave is stoned en drunken de ganse dag lang, Chanta loopt er als een zombie bij.
We houden het rustig vandaag, het is tenslotte zondag. Wat tv kijken, slapen, zwemmen, voedsel van de boot halen (Dave en Chanta werken op een boot), eten maken, tv kijken, slapen.
Oh wat een luie dag.
--------------------------------------------------------------------
12-10-’09, maandag, dag 246
Ik besluit een iets of wat productieve dag te hebben vandaag. Met de bus naar Airlie town. Jammer dat er hier zo weinig te doen is. Veel anders dan aan de lagoon liggen zit er niet in.
Ik ga later op de dag langs bij een didgeridoowinkel voor een gratis les. Chris toont ons hoe het moet, wij tonen hem hoe het niet moet. We raken aan de praat en hij vertelt me over een feestje bij hem thuis die avond. ‘I will try to convince the guys to go out so I may see you tonight’. Helaas was het enthousiasme van ‘the guys’ minder groot dan de mijne waardoor we een avondje voor tv houden.
--------------------------------------------------------------------
13-10-’09, dinsdag, dag 247
Het is bloedheet! Bij elke stap die ik zet verlies ik 4 liter vocht. Buiten is het te warm, binnen dan net te fris met de fans en airco op. Het zwembad dan maar: de ideale combinatie tussen warm en koud.
Rond een uur of 4 brengt Dave me naar Airlie town. Voordat ik met Simon afspreek, spring ik langs bij de didgeridoowinkel. Ik ben van gedacht veranderd en ga toch eentje kopen. Gezien ik nog geen enkel souvenier heb lijkt me dit wel iets moois. De keuze is reuze, wat het er niet gemakkelijker op maakt om eentje uit te kiezen. Chris bespeelt mijn favorieten en uiteindelijk kies ik voor die met de tekening dat ‘ware liefde’ betekent. Mooi toch he.
Deze avond verhuis ik van cs-stek. Dave kan me niet langer hosten maar ik kan enkele nachten bij schipper Simon blijven. Terwijl ik wacht en wacht tot hij me oppikt, hoor ik opeens mijn naam. Is het wel Tanika niet zeker! Ze is terug aan het reizen geslagen, na zoveel weken werken op de farm. Leuk om haar terug te zien! Ze gaat net als ik richting Brisbane dus we komen elkaar vast en zeker nog tegen.
Simon heeft weer drie dagen op zee gezeten en te moe om ‘s avonds nog iets te gaan drinken. Ik maak eten voor ons en zijn huisgenoten terwijl de mannen naar tv kijken. Het leven zoals het niet moet zijn.
--------------------------------------------------------------------
14-10-’09, woensdag, dag 248
Simon en vriend Dave maakten enkele dagen geleden plannen om vandaag te gaan kiteboarden. Ik ga met hen mee om te checken hoe het moet. De trip naar Queens Beach, Bowen, duurt zo’n uur.
Er is niet zoveel wind maar het ziet er nog steeds verbazend spectaculair uit. Stoer mannen! Na een 50 tal minuten zie ik dat Simon op het water dobbert. Zijn kite is gescheurd en dit betekent het einde van het plezier.
Voordat we huiswaarts keren houden we halt bij de seafoodwinkel, stoppen we bij de bottleshop en geniet ik van het landschap.
Ik had gepland om vanavond iets te gaan drinken maar de vermoeidheid neemt de overhand. Simon bereidt een lekkere pastamaaltijd met scampi’s. De mud cake van gisteren glijdt ook goed naar binnen.
--------------------------------------------------------------------
15-10-’09, donderdag, dag 249
Heet. Winkel. Eten. Drinken. Internetten. Nachtbus naar Rainbow Beach.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten