zaterdag 31 oktober 2009

Sydney, dag 263 tem ...

29-10-’09, donderdag, dag 263

Enkele dingen regelen in de voormiddag, later op de dag naar de luchthaven. Om 6 pm zet ik voet in Sydney, 2u later kom ik aan in wijk Paddington waar ik drie nachten ga couchsurfen. Leuke kerel, aangename andere couchsurfers, zotte kat. We gaan salsa dansen, met de Opera House in de achtertuin. Wat is couchsurfen toch dolletjes! Anders zou ik nooit op plaatsen als deze komen.

-------------------------------------------------------------------------------------

30-10-’09, vrijdag, dag 264

Nood om op mezelf te zijn. Buitenshuis ontbijten. Wandelen en windowshoppen in de wijk. ’s Namiddags naar een andere wijk, Newtown, om daar hetzelfde te doen. Mijn voeten krijgen eindelijk een welverdiende pedicure. Rustige avond thuis.

-------------------------------------------------------------------------------------

31-10-’09, zaterdag, dag 265

Het terugzien van Matt (eerste couchsurfervaring in Darwin)! Leuk om die knul weer te zien! Met zijn schoolvriend Ryan gaan we met de ferry naar Manly. Woeps, we missen de ferry en wachten op de volgende in de pub. Bier drinken om 10u in de ochtend (met de cornflakes net achter de kiezen), ge moet er toch ook nen Australiër voor zijn.
Na een half uur ‘ferry-en’ ontmoeten we andere schoolvriend Danny. Met zijn allen naar het strand voor enkele uurtjes. Lekker warm! Een late lunch. Matt moet helaas vroeg door en zo ben ik om 7 pm terug thuis. Maar woeps, er is niemand thuis. Gelukkig kan ik even wachten bij de buurman tot Immie terug is.

Rustige avond met véél internetopzoekwerk. Help, ik heb een couch nodig voor morgen en overmorgen!

-------------------------------------------------------------------------------------

01-11-’09, zondag, dag 266

Warme dag. Wakker worden van de kat die op mijn blaas staat. Vlug mails checken: yes, ik heb een couch! En nog wel aan Darling Harbour, ideale ligging! Op naar ’t centrum!
Aankomst rond de middag. Kennis maken met Shiju, vriendelijke kerel met mooi appartement. Vooral de extra faciliteiten zijn fijn: onbeperkt gebruik van gym, sauna en zwembad.

Terug het centrum in. Opnieuw meeten met Matt. Te warm om iets te doen, zoeken verfrissing in het park.

’s Avonds lekker Indische kost door Shiju.

-------------------------------------------------------------------------------------

02-11-’09, maandag, dag 267

Heuse wandeltocht door centrum. Veel km’s, weinig resultaat. Afspreken met Kiwi dat ik zo snel mogelijk naar Grafton ga, waar hij enkele dagen werkt heeft in een community (meneer is mechanieker en kan er veel auto’s fixen). Ik hoop op gratis lift met trucker maar na enkele dagen wachten op nieuws beslis ik om ’s anderdaags de bus te nemen.

’s Avonds staat er appelmoes op het menu. Ik sij bijna mijn pinktopje af. AI!

-------------------------------------------------------------------------------------

03-11-’09, dinsdag, dag 268

Doefe dinsdag. Baaldag. Saaie dag.
Ik bel met Joke waarbij ik mijn gevoelens eindelijk kan ventileren.
Nachtbus naar Grafton.

Geen opmerkingen: