11-2-’09, woensdag, dag 3
Het was weer vroeg dag, op deze 3de dag van de week. Rond 5u30 hadden mijn lichaam en geest genoeg rust, dus vulde ik de eerste 2 uren die erop volgden met een wandelingske doen in de hostel, de infrastructuur eens nader bekijken, nog wa soezen in bed,...
De avond ervoor zijn we met een grote bende weeste eten, lekker Oosters. Het vele wandelen van die dag sloeg in op ons lichaam, waardoor we niet meer uit gingen. 22u30, een degelijk uur om naar dromenland te gaan.
Na het nuttigen van ontbijt, kletsen met hostelgenoten en het checken van de mail (mailtjes krijgen is altijd fijn) was het tijd voor actie. Met de bende (opnieuw de bende nieuwkomers) gingen we naar een andere hostel (met zeer confortabele zetels) om meer uitleg te krijgen over het work and travel visum, hoe en waar je best werk zoekt en dergelijke meer. Ik toch content dat ik die zorg niet heb en weet dat ik binnen een anderhalve maand een goede vaste stek heb.
Bon, na beeld en uitleg op naar de bank om een rekening te openen. Toch goed dat we dit allemaal ‘onder begeleiding’ doen (het leek een schooluitstap) en gewoon moeten doen wat ze ons vragen en er ons verder niet veel van hoeven aan te trekken.
Lunchtime. David, van het hostel, bracht ons naar een soort winkelcentrum waar je alleen eten vindt. Groot dat het er was, echt onze ogen optrekken dus. Deze hemel op aarde heet ‘Sydney Food Market’. Een hele boel businessmen and -women kwamen daar hun buikje vullen dus het was druk druk. Die drukte zagen we minder zitten dus zochten we de haven op. Mooi uitzicht, het zonnetje aan het schijnen (helaas maar voor een poos),... Zoals de locals he.
Erna nog wat gekuierd door de (toch wel grote) stad, teveergeefs geprobeerd geld over te zetten op onze Australische rekening,
Ik begin me hier meer en meer op mijn gemak te voelen. Alsof het normaal is dat ik hier ben. Maar ik ben in fucking Australia!
Opvallend: ik neem ook meer de taal over (mijn Engels verbetert dus– neen Jelle, ik heb geen last van een r die klinkt als een w). Engelse woorden in Nederlands zinnen and stuff like that.
We hebben hier zeker nog niet alles gezien dus zullen de komende dagen goed kunnen vullen.
Wat er nog op het programma staat, zijn de Blue Mountains, Bondi Beach, surfen, verdere reis bekijken,...
Vanavond wagen we ons eens aan het bereiden van een maaltijd. De keuken is niet wel al te proper, dus een schrobbeurt is gewenst.
Morgenavond bbq (hier in de volksmond ‘barbie’).
PS: voor zij die mijn hemelse stem willen horen, +61 (0) 415 26 13 48. Denk wel aan het tijdsverschil van 10 uur. Is het nu hier 18u30, dan is het bij jullie 8u30.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
5 opmerkingen:
Hoi Jolientje,
Blij te horen dat je het daar goed stelt! (had van jou niets anders verwacht)
Moest toch even slikken toen ik van die bosbranden zag! Dacht straks komt ze daar toe in een desolaat gebied! Dan kon je direct je organisatietalenten bovenhalen hihi!
Hier als rustig en koud. Es mist je wel, gisteren nog eens naar de foto's van jullie wellnessuitstap gekeken. Gelukkig is er je blog om je avonturen te lezen, wat ik dan ook regelmatig zal doen!
groetjes van je adoptiemams xxx
Hallo Jolien,
Ik volg dagelijks je belefenissen bij de Aussie's.
Voorlopig heb ik ook maar dat te doen, maar het gaat al weer beter met mij, onkruid vergaat niet zo makkelijk.
Bij jullie snikheet, bij ons str weer. Barbie moeten wij hier nog niet aansteken.
U hoort nog van ons, groeten
marc & lieve
Hey Jolien,
Leuk dat we je avonturen daar kunnen volgen langs deze weg.We hoorden al van overstromingen en bosbranden!!!!Maar alé, naar we hier lezen, stel jij dat daar goed.
Amuseer je en geniet met volle teugen. Groetjes van ons allen!!!
tot nog eens!!!
dag Jolien,
Het is leuk om uw verhaal elke dag te lezen - ook mémé volgt mee want nonkel Luc print alles af
Hier alles oké
allé, nog veel plezier en groetjes aan Joke
mammie
Een reactie posten