10-2-’09, dinsdag, dag 2
Gisteren onze eerste avond in the land down under. De vermoeidheid stak weer snel de kop op, waardoor we rond 20u, 21u al in ons bed lagen.
De nacht verloopt wat onrustig. Mensen komen toe, installeren hun valies, gaan weer weg, komen wat later weer binnen. Anderen komen dronken toe, licht aan, volop lawaai… Niet de meest idealen omstandigheden om een flinke dut te doen, maar gelukkig heb ik goede oordroppen en ooglapjes.
De twee Hollanders waren vroeg wakker (lees: 6u) met gevolg dat zowat iedereen dit binnen de kortste keren ook was.
Het ontbijt stelt niet te veel voor (cornflakes, toastbrood, choco en confituur), maar toch genoeg voor me. Desnoods schaffen we ons zelf enkele dingen aan.
We hebben intussen 2 nachten bijgeboekt in dit hostel, dus dinsdag vertrekken we naar andere oorden.
Oorspronkelijk plan was om de oostkust – van Sydney naar Cairns langs de kustlijn – te doen, maar het weer is langs die kanten niet geweldig. Overstromingen enz. Waarschijnlijk zullen we volgende week naar Centraal-Australië afzakken (the realo outback) om daar enkele dagen te vertoeven. Dit moeten we nog verder bekijken.
Vandaag gingen we met de nieuwkomers uit het hostel op cruise (prima als het [mot]regent!). Eerst een stukje te voet langs The Opera House, The Royal Gardens om dan aan de haven uit te komen. Van daaruit na een kwartiertje op den boot (mooie uitzichten op de stad) aan Watsons Bay te komen (één van de stopplaatsen van den boot). Mooie haven met wijze visbootjes! Met de bende aten we daar onze lunch (’n grote burger met veel te veel frieten), speelden we pool en kaarten we. Het was dan weer tijd om de beentjes even te strekken. Een kleine wandeltocht met opnieuw mooie uitzichten.
Vanavond gaan we met de groep uit eten. Afhankelijk van de vermoeidheid erna misschien nog een stapje zetten.
Maar nu eerst, douchetijd!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten