vrijdag 22 mei 2009

Watsonia, dag 94 tem 103

13-05-’09, woensdag, dag 94

De dag start met een koffieklets ten huize Lynda. Zoon Jack is ziek dus ik blijf niet te lang. Kwestie van de ziektekiemen te laten waar ze zijn.

Verder een normale dag.

Gelukkige verjaardag Eline!

--------------------------------------------------------------------

14-05-’09, donderdag, dag 95

In de voormiddag blijf ik thuis en speel met Florian.
Wanneer hij zijn middagdutje aan het doen is, trek ik naar Greensborough Plaza om mijn garderobe wat up te daten. Ik mis nog een soupulleken om de Australische winter door te komen. 2 uur later, 40 dollar later en 2 pulles rijker trek ik huiswaarts om Hannelore van school op te pikken.

’s Avonds trek ik naar de gym, voor de boksles. Mijn gymbuddy is ziek dus moet ik het stellen met een te zware en te rare man. Mijn uppercuts zijn beter dan de zijne, ha!

--------------------------------------------------------------------

15-05-’09, vrijdag, dag 96

Een dag met verstoppertje, insteekmozaïeken en lezen. Voor elk wat wils.

’s Avonds uit eten bij de Italiaan die er totaal niet Italiaans uitziet.

--------------------------------------------------------------------

16-05-’09, zaterdag, dag 97

Het is weekend, dus slaap ik naar goede gewoonte uit. Danny treft de laatste voorbereidingen om ’s anderdaags te vertrekken voor zijn trip van 8 weken. Rond de middag komt hij er echter achter dat hij déze dag moest vertrekken, de 16de en niet zondag de 17de. Er wordt gebeld naar werk, vliegmaatschappij en derden. Er wordt vlug een koffer vol gestoken met de noodzakelijke attributen. Terwijl dit allemaal gebeurd gaan Hannelore en ik naar de gym. Erna nog vlug langs de winkel zodat we morgen ontbijt hebben. Bij thuiskomst is Florian net wakker van zijn kort middagdutje. Met zijn allen trekken we naar de luchthaven (2de keer deze week) om Danny uit te wuiven.
Nadien gaan we, het 4-tal voor de komende 2 maand, naar de fruitmarkt zodat we weer een gezond leven kunnen leiden.

--------------------------------------------------------------------

17-05-’09, zondag, dag 98

Opnieuw slaap ik uit op deze dag. God maakte er tenslotte niet voor niets 7.
’s Namiddags en ’s avonds is M’lijn uit met de dansclub. Ik blijf thuis met de koters en doen wat we altijd doen.

--------------------------------------------------------------------

18-05-’09, maandag, dag 99

Ze voorspellen voor deze week zonnig herfstweer. Ik zal dus voornamelijk buitenshuis te vinden zijn.
In de voormiddag trek ik naar de fitness, waar een programma in elkaar gestoken wordt. Voor een strak lichaam.
M’lijn gaat opnieuw naar de tandarts en Florian kijkt flink toe.

Na lunch lees ik wat maar val al gauw in slaap door de heerlijke zon die op mijn snoetje brandt. Net op tijd wakker om Hannelore op te halen.

--------------------------------------------------------------------

19-05-’09, dinsdag, dag 100

Dag 100 in Australië, dag 102 weg van huis.

Samen met vriendje Florian ga ik naar de winkel om de wekelijkse boodschappen te doen. Omdat hij zich zo voortreffelijk gedraagt, mag hij wat extra spelen in de binnenspeeltuin (1 van de zovele in het winkelcentra).

Het is opnieuw mooi weer dus geniet er ik volop van. Het plan om te kuisen laat ik een dagje liggen.

Opnieuw sport en ontspanning. Voor een nog strakker lichaam.

--------------------------------------------------------------------

20-05-’09, woensdag, dag 101

Een speciale(re) dag voor de schoolgangers. Ze gaan op schooluitstap! Ze leren over ‘the olden days’ en gaan daarvoor naar Coopers Settlement om meer te weten te komen over het leven in den goeden, ouwen tijd.
Jawel, opnieuw mooi weer en geen zin om binnen te blijven. Flo en ik trekken voor de 2de maal naar Greenshill Reserve Park. De kangoeroe’s zijn weer talrijk aanwezig. Ook zij genieten van het prachtig weertje. Wij, spotters van het eerste uur, tellen er vandaag 20. Miauwkes!

--------------------------------------------------------------------

21-05-’09, donderdag, dag 102

Ik open mijn gordijnen en wat zie ik? Mist. Koude mist.
De mist blijft een hele tijd hangen dus blijven we vandaag wel eens thuis.
We spelen, lezen, rusten, spelen, lezen, spelen. Flo niest en hoest bijna zijn ziel uit zijn lijfje. De arme stakker is wat ziekjes. Ook zus heeft er van, maar is goed genoeg om naar school te gaan. Vooruit met de geit!

’s Avonds ga ik boksen, deze keer wél met gymbuddy Bianca. Na 2 uur sport en plezier keer ik huiswaarts waar ik snel als een blok in slaap val.

--------------------------------------------------------------------

22-05-’09, vrijdag, dag 103

‘Het is weer een poos geleden dat ik naar ’t stad ging’, zei ik tegen mezelf. Gepakt en gezakt ga ik met Florian Melbourne ontdekken. De culture aspecten laat ik nu aan me voorbij gaan en pik ik wel mee in juni, wanneer ik mijn weekend hier doorbreng. We wandelen dus maar wat, van hier naar daar, van daar naar hier. Goed voor de kuiten en de armen (van het vele duwen van de buddy) en zo leer ik de weg wat kennen.
Al gauw knort mijn buik en trek ik naar Hungry Jack’s. Niet gezond maar voor één keer knijp ik een oogje dicht.
De zon toont zich intussen van zijn beste kant. Een mooi plekje op Federation Square nemen we in en kijken we naar al het moois dat de stad te bieden heeft.

Bij thuiskomst zijn Marc en Jenny er reeds. Marc is Danny’s beste vriend en komt een bezoekje brengen. Alleen stom dat Danny hier nu zelf niet is. Jenny is een vriendin van genoemde manspersonen.
Nieuwe mensen in huis betekent extra speelkameraadjes voor Florian en Hannelore. Dolletjes!

’s Avonds eten we jammie jammie Vietnamees en vul ik mijn blog aan.
Moe van het vele stappen en met een warme gloed van de zon kruip ik tevreden in mijn bed.

Geen opmerkingen: