24-08-’09, maandag, dag 197
De laatste twee weken zijn aangebroken.
Na Hannelore te droppen aan school en met Flo te spelen, ga ik naar de fitness. Sinds kort is er ook op maandagmiddag boksles. Ik ben te vroeg voor de les dus warm me alvast goed op.
Er is niemand te bespeuren voor de las maar trainer Kerrie wil gerust met mij alleen boksen. Ja man, zij kan je wel heel goed doen uitsloven! Na 45 min lopen, boksen en set-ups is de les over en ik ben er niet rouwig om. Leuk maar oh zo lastig.
Met een voldaan gevoel ga ik naar huis om Hannelore op te pikken.
Verder weinig nieuws.
-------------------------------------------------------------------------------------
25-08-’09, dinsdag, dag 198
Nu het rondtrekken dichterbij komt, wordt het tijd voor de nodige voorbereidingen te treffen.
To do:
* iets of wat een agenda/programma opstellen voor de komende weken
* lijstje opstellen wat naar huis moet (veel), wat weg kan (weinig) en wat naar Sydney mee moet dit weekend met Mlijn (ze neemt mijn laptop mee zodat ik tijdens het rondtrekken dat niet moet mee zeulen)
* ‘wat nog aankopen’-lijstje opstellen
* belangrijke info overzetten van laptop naar usb
* slaapplaatsen vinden bij couchsurfers
Dit laatste is nog niet zo ’n makkelijk opdracht. Ik zoek mensen op de plaatsen waar ik zal komen, lees hun profiel en mail als ze mij aanstaan. Als ik op een plaats geen couch heb, overnacht ik in een hostel. Ik wil dit, om het financiële aspect, liever beperken. Plus, het is ook heel leuk om met locals op te trekken die je hun stad en streek tonen. Couchsurfers zijn over ’t algemeen heel sociale, wijze, easy going mensen dus de ideale personen om met op te trekken. (Ha, ik spot vspw-man Dirk Wille tussen de Gentse surfers)
Na veel gemail, zoeken en peinzen ben ik er in geslaagd een programma voor die 8 weken op te stellen. Een goed gevuld programma met voldoende afwisseling, ik kan niet wachten om het te ondergaan.
Vandaag ook sportieve bezigheden, want het is dinsdag en ik moet er wat strakker opstaan als ik de Australische stranden wil betreden (helaas is het een hopeloze missie met een onrealistisch doel).
-------------------------------------------------------------------------------------
26-08-’09, woensdag, dag 199
Voor mijn opsta-uur vertrekt Mlijn naar de luchthaven. Voor 2 dagen naar Tassie (Tasmanië) voor het werk.
Met mijn goed georganiseerd ochtendschema slaag ik er weer in om op 30 min beide kinderen school/kindergarten-klaar te maken, Hanne’s lunch te maken en alle monden te spijzen.
Hannelore en Florian zijn beiden buitenshuis waardoor ik – hoera – kindvrij ben voor enkele uren.
Korte stop bij de fitness, douchen en naar Savers (dé 2de handswinkel). Oh, Savers is the best!
Ik rijd verder door naar shoppingcenter Northland, waar ik eerst 15 min (vijftien!) zoek naar een parkeerplaats. Slenter, slenter, in en uit de winkels, chocomelkske drinken, boekske lezen. Genieten!
Ik ben nog ruim voor 3.30 PM (school gedaan) thuis dus begin ‘k alvast met het preparen van het avondmaal: quiche.
Hanne ophalen, Hanne in de douche, Flo ophalen, quiche verder maken, Flo in de douche, eten, opruimen, verhaaltje en kinderen in bed.
Met – opnieuw – mijn verbazingwekkend goed organisatorisch talent is dit allemaal gedaan en het is nog maar 7.15 PM. ‘Goed gedaan Himpens!’
-------------------------------------------------------------------------------------
27-08-’09, donderdag, dag 200
’t Zonnetje schijnt dus hop, te voet naar school.
Er moeten wat boodschappen gedaan worden. Flo en ik gaan naar Westfield waar hij na de inkopen in te slaan uitgebreid speelt.
’s Namiddags halen we Mlijn aan de luchthaven op en zijn we net op tijd om Hannelore aan school op te pikken.
-------------------------------------------------------------------------------------
28-08-’09, vrijdag, dag 201
Na het afzetten van Hannelore aan school en Flo aan de kindergarten, bakken van brood, de was op te hangen, andere in te steken, de boel op te ruimen en te vergen voer ik Marjolijn naar de luchthaven. Ze is drie dagen weg voor een danskamp.
Buiten dat weinig nieuws.
-------------------------------------------------------------------------------------
29-08-’09, zaterdag, dag 202
Danny moet krot na de middag weg wegens werk. Vriendin Jenny kont langs om op Florian te letten terwijl Hannelore en ik sporten.
We willen vertrekken maar kunnen de sleutels niet vinden. Direct weet ik dat die nog in Danny’s jas zitten, toch zoek ik wat verder (‘ge weet maar nooit”). Tevergeefs, geen sport vandaag.
Florian slaapt en Hannelore speelt met Jenny en mij.
’s Avonds maak ik lasagne en smullen we onze buik rond, oh zo rond.
-------------------------------------------------------------------------------------
30-08-’09, zondag, dag 203
Ik slaap uit, ga naar de fitness en beleef een luie zondag.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten