01-08-’09, zaterdag, dag 174
Feest vandaag! Verjaardagsfeest voor Danny.
Maar voordat er gefeest kan worden, moeten de nodige versnaperingen en dorstlessers gekocht worden. Hanne en ik wezen ook sportief en rijden erna door naar de luchthaven waar we Mark (van Adelaide – met het smerige huis) oppikken. Danny weet van niets en moet 2x kijken wanneer Mark in de living verschijnt. Quelle surprise!
Kindjes in bad en mooie kleertjes aan. Jolien in de douche, haartjes wassen en stijlen en mijn mooi zwart kleedje aan. Ik voel me nieuwjaarsachtig.
In de vooravond komen de eerste gasten toe en wordt de eerste fles bubbels gekraakt.
Het wordt een gezellige avond met ’n overdaad aan eten en drank. Dolletjes!
--------------------------------------------------------------------
02-08-’09, zondag, dag 175
Het is veel te vroeg wanneer de wekker afgaat. 9 AM, veel te vroeg na een feestavond. Een lichte kater waarneembaar. Hij is klein maar is er wel, zo frontaal.
Eén feest per weekend is niet genoeg, neen neen. Vandaag staat er twee feestjes op Hannelores programma, beginnend met haar eigen feestje. We rijden met zijn viertjes (Danny moet werken) naar haar gym waar ze ook feestjes houden. Haar verjaardag was wel anderhalve maand geleden maar de gym was zolang volgeboekt waardoor het feest voor de vriendjes nu pas kon doorgaan.
Wat een geluk dat wij – M’lijn en ik – ons niet moeten bezighouden met de kinderen. Daar zijn twee jongeren van de gym verantwoordelijk voor. Wij ontfermen ons over het eten, wat in onze toestand meer dan genoeg .
Klokslag 10 AM starten de spelletjes. De kids springen op de trampoline, gooien met ballen, laten zich vallen in een put gevuld met stukken mousse (mouse, mmmm chocomousse), oefenen hun evenwicht op de balken en meer van dat. Een kleine pauze tussendoor waarbij ze hun mond vol proppen met koekjes, taart, ‘fairy bread’, chocolaatjes en (ook iets gezond) fruitbrochettes.
De boel is gelukkig snel opgekuist zodat we om 12PM (noon) alweer thuis zijn. Hannelore houdt zich bezig met het openen van pakjes en kaartjes en is pas klaar na een uur. Een uur!
Wat later dropt M’lijn Hannelore bij klasgenoot Sophie voor het tweede feestje van de dag en rijdt zelf door naar de dansstudio waar vanaf vandaag de wekelijkse dansroutines geoefend worden.
Mijn maag keert zich 347° naar links, 124° naar rechts en landt saltogewijs bij het zien van al de hapjes die nog in de frigo zitten. Toch houdt dit me niet tegen. Een vrouw met een missie laat zich niet zomaar doen! Ik maak pompoensoep en ruim de boel op.
--------------------------------------------------------------------
03-08-’09, maandag, dag 176
Het is een gewone maandag waarbij ik ga sporten.
In de vooravond trekken we naar Danny’s werk waar een feestje is (lees: bbq en drank) ter gelegenheid van de zoveelste verjaardag van wie dan ook. Er zijn nog andere kinderen dus plezier en amusement ten volle voor Flo en Hannelore.
--------------------------------------------------------------------
04-08-’09, dinsdag, dag 177
Al enkele weken leid ik mijn leven halfgebrild. Niet handig, niet handig. Het pootje is zoals geweten onherstelbaar. Na veel wikken en wegen beslis ik om hier een bril te kopen. Ik trek naar Specsavers, waar ik uiteindelijk twee (2!) brillen koop. Lang leve de acties: ‘twee voor de prijs van één.’ En er nog een gratis zonnebril bovenop! Van een feest gesproken!
Kijk en geniet:
www.specsavers.com.au/glasses/designer-glasses/fcuk-63
www.specsavers.com.au/glasses/womens-glasses/unisex-309
--------------------------------------------------------------------
05-08-’09, woensdag, dag 178
tem
09-08-’09, zondag, dag 182
Gewone dagen met weinig gebeurtenissen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten