Na enkele maanden van opzoeken, vergelijken, lezen en berekenen is de kogel door de kerk. De beslissingen over het rondtrekken zijn gemaakt. Het pakket is (dankzij organisatie Peterpan) samengesteld.
Wat zal deze jongedame doen wanneer ze Watsonia verlaat?
8 september vlieg ik vroeg in de ochtend (01.15 AM) en terwijl andere mensen nog in dromenland vertoeven naar Darwin (aankomst 05.15 AM).
De twee dagen erna trek ik in groep naar Kakadu National Park. De overige dagen vul ik ter plekke in.
Maandag 14 september vlieg ik om 05.05 AM naar Cairns (aankomst 08.05 AM).
Twee vluchten op een week tijd, dat moet volstaan. Voor de weken die volgen zal ik dan ook met de bus tot Brisbane gaan. Je belt naar de organiatie, reserveert een plaatsje en ze zeggen je waar en wanneer je moet opstappen. Ik start dus in Cairns en heb keuze uit 54 steden/badplaatsen/toeristische trekpleisters/... om halt te houden. 7 stopplaatsen staan al vast. Er kunnen meer volgen, maar dat zal ik op het moment zelf beslissen.
Welke activiteiten zal deze jongedame doen eenmaal ze in Cairns is?
In Cairns zal ik een duikcursus volgen van 2 dagen. De 3 daaropvolgende dagen breng ik door op een boot om op de Great Barrier Reef te duiken.
Vanuit Cairns trek ik ook naar het noorden, tot Cape Tribulation want daar, daar schijnt het prachtig te zijn. Het regenwoud loopt over op het strand. Ik heb er hoge verwachtingen van...
Eenmaal dat gedaan en gezien te hebben, zal ik Cairns vaarwel zeggen en trek ik naar het zuiden. In Mission Beach hou ik halt en waag me aan een skydive. Ik ga ZO kakken in mijn broek, maar lijkt me te gek om te doen (niet dat kakken in mijn broek, wel uit den vlieger springen).
Na x aantal dagen in Mission opnieuw de bus op. Mogelijks een tussenstop in Townsville.
Verder naar Airlie Beach waar de zeiltour van 3 dagen start.
Na het zeilen is het tijd om Fraser Island te checken (start vanuit Rainbow Beach).
En tot zover gingen de voorbereidingen.
De dagen dat ik geen tour doe, vul ik ter plekke in. 'Vertoeven op het strand' staat hoog op mijn lijstje.
Eind oktober wil ik in Brissie zijn om daar naar Syndey te vliegen.
Na een laatste keer door deze grootstad rond te slenteren verlaat ik Australiƫ op 1 november (5.40 PM).
Maandag 2 november, 11.05 AM, zet ik na 9 maanden (lichamelijke) afwezigheid voet op Belgische bodem.
Breng manden zakdoeken mee want er gaat een potje gejankt worden.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
+2.jpg)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten